۱۰:۳۳ - پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

استاندار اصفهان:

برخی رسانه‌ها «نظر» منتشر می‌کنند

استاندار اصفهان گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها به دلایل مختلف تا حدی از رسالت خود دور شده‌اند و بجای خبر، نظرات غیر کارشناسی منتشر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” رسول زرگرپور در دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نقش رسانه‌ها در توسعه ملی و محلی اشاره کرد و بر تلاش بیشتر در راستای اطلاع‌رسانی هدفمند رسانه‌ها با رویکرد رشد و توسعه این استان در بخش‌های مختلف تأکید کرد.

وی بابیان اینکه اصفهان دارای دو روی برخورداری و محرومیت است، افزود: رسانه‌ها باید در تبیین مشکلات و محرومیت‌های این استان از یکسو و بسترسازی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن از سوی دیگر تلاش کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پنج روزنامه و حدود 120 نشریه در این استان منتشر می‌شود، تصریح کرد: با این‌وجود شأن اصفهان ایجاب می‌کند که در عرصه ملی تلاش بیشتری صورت گیرد.

 زرگرپور به درج اخبار غیر کارشناسی و بی‌پایه و اساس در برخی نشریه‌ها اشاره کرد و اظهار کرد: متأسفانه برخی از رسانه‌ها به دلایل مختلف تا حدی از رسالت خود دور شده‌اند و بجای خبر، نظرات غیر کارشناسی منتشر می‌کنند.

وی در ادامه به بیان ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان در بخش‌های مختلف پرداخت و افزود: 15 درصد تولید ناخالص ملی، 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد سنگ و مصالح ساختمانی و 60 درصد مصنوعات طلا، 32 درصد فرآورده‌های نفتی و 12 درصد انرژی برق مصرفی کشور در اصفهان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان اعلام کرد: اصفهان با دارا بودن 20 هزار اثر تاریخی، که از این تعداد 1700 اثر ثبت ملی و 5 اثر ثبت بین‌المللی شده است از جایگاه بالایی در صنعت گردشگری برخوردار است.

زرگرپور بابیان اینکه در سند آمایش سرزمین، صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان اصفهان در نظر گرفته‌ شده است، تصریح کرد: با توجه به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید مبنی بر ارتباط عزتمند با کشورهای جهان و احترام متقابل، شمار گردشگران خارجی در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سه برابر افزایش‌ یافته و استانداری اصفهان طی یک سال و نیم گذشته میزبان بیش از 85 هیئت خارجی سیاسی بوده است.

مدیر ارشد استان اصفهان همچنین به‌ جایگاه استان اصفهان در علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: اصفهان دارای 160 مرکز علمی و آموزش عالی است که از این تعداد پنج مرکز دانشگاهی اصفهان دارای رتبه بین‌المللی است و در حال حاضر 330 هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل می‌باشند.

استاندار اصفهان افزود: با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار این استان در برخی موارد از جمله کمبود آب و مسائل زیست‌محیطی با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند که امیدواریم با کمک مردم و همت مسئولین این مشکلات نیز مرتفع گردد.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.