۱۰:۰۳ - چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

چگونه از فرصت تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز بهره ببریم

تقارن عید نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا(س) فرصت بسیار خوبی برای احیای فرهنگ فاطمی است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناحجت الاسلام حسن اسلامی/ مردم عزیز و ارادتمند به اهل بیت (ع) سوال می کنند که امسال را با توجه به تقارن نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا (س) چگونه سپری کنیم ؟

مراجع معظم تقلید جواب فرمودند: یک روز قبل از شهادت، روز شهادت و یک روز بعد از شهادت را حرمت نگهدارید

از باب یادآوری عرض می کنیم که امام صادق (ع) فرمودند: شیعیان ما در شادی ما شاد و در مصائب ما محزونند.

وقتی بدانیم درایام شهادت ام ابیها، اسوه اهل بیت (ع) و همه انسانهای عالم، عصاره فضائل حضرات معصومین(ع) کفو و همتای امیر مومنان، کوثر پر بهای قرآن کریم حضرت فاطمه زهرا(س) همه عالم عزادار این مصیبت عظمی است و وظیفه ما هم همدردی و همرنگی با آنهاست و از طرف دیگر از نظر روانی و تربیتی هم نیابد برای بچه ها و انسانهای کم ظرفیت بین این دو مناسبت تضاد ایجاد نمائیم بخوبی در میابیم که باید به هر دو مناسبت توجه نمود.

تقارن عید نوروز با ایام شهادت حضرت زهرا(س) بهترین فرصت برای احیای فرهنگ فاطمی است. 

سیره حضرات معصومین (ع) خوشنود ساختن بچه ها، صله رحم، تکریم بزرگترها، پوشیدن لباسهای تمیز و مرتب نمودن خود بوده است. این اموری که باید ما همیشه به آنها اهتمام ورزیم ولی در ایام نوروز بیشتر مورد توجه ما قرار می گیرد.

attach201403183357798425283

در نوروز و بهار طبیعت ما ایرانیان سنتهای خوبی داریم که باید ترویج کنیم و به نسلهای بعدی بسپاریم

صرف دید و بازدید، لباس نو پوشیدن، خریداری وسایل پذیرائی، اطعام و اکرام میمان، صله رحم نمودن، عیدی دادن و … بسیار نکوهیده و از جمله آداب و رسوم ما ایرانیان در ایام نوروز است اما امسال این نوروز  با ایام شهادت و سوگواری انبیاء و اولیاء، ملائکه مقرب و دوستداران و ارداتمندان به آن بزرگان دین مقارن شده است که جا دارد طبق فرمایش بزرگان در سه روز قبل، بعد و روز شهادت حرمت نگه داشته شود، یعنی سعی کنیم.

1 – در مجالس سوگواری و عزاداری شرکت کنیم.

2 – در منزل خودمان و با حضور اقوام و خویشان مراسم روضه خوانی برگزار نمائیم.

3- مجالس خواستگاری، عقد، عروسی، جشن تولد و … را در ایام دیگر غیر از این سه روز برگزار نمائیم.

4- با نصب پرچم السلام علیک یا فاطمة الزهرا بر سر درب منزل اردات و مودت خود را به ساحت مقدس آن بزرگوران نشان داده  و جهت اعلام رعایت حرمت این ایام به میهمانان اقدام نمائیم.

5 – در ایام نوروز و در میهمانیها  از فضائل، سیره آن بانوی بزرگوار اسلام، سخن گفته و سخنان آن بزرگواران را ترویج و نشر دهیم.

6 – همراه عیدی بچه ها، کتابی نیز در مورد زندگی آن حضرت تقدیم نمائیم.

7 – به دختربچه ها که حجاب فاطمی دارند عیدی ویژه تقدیم گردد.

پیشاپیش ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تسلیت و تعزیت به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ( روحی فداه ) و همه هموطنان ، همشهریان و میهمانان نوروزی، سالی پر خیر و برکت همراه با شادکامی، بهروزی و  بهره مندی از مواهب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از خداوند منان خواستاریم ./ سر سفره نوروز فاطمی، برای تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، نصرت و یاری اسلام و مسلمانان و شفای بیماران اسلام و غفران و رحمت درگذشتگان دعا می کنیم. ان شاء الله

همچنین بخوانید:

One Response to “چگونه از فرصت تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز بهره ببریم”

  1. مرتضی گفت:

    سلام
    ایام شهادت حضرت فاظمه زهرا (س) را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت عرض می نمایم.
    طرح زیبایی بود خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.