۱۳:۴۶ - یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

پیشگیرى از اعتیاد بر درمان معتادین مقدم است

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ فرماندار و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شاهین شهر و میمه بررسی راههای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با خرید و فروش موادمخدر را از اهداف تشکیل این شورا دانست و گفت: تمرکز کلیه عملیات اجرایی، قضایی جهت پیشگیری و آموزش عمومی و تبلیغ علیه پدیده شوم موادمخدر امری مهم و ضروری تلقی می شود و خواسته ما از مسئولین ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان همکاری و تعامل با دستگاههای مرتبط  در این زمینه است.

علیرضا بصیری اضافه کرد: جوانان به دليل داشتن ويژگي هايي همچون پيروي از همسالان، استقلال طلبي وكنجكاوي، بيشتر در معرض خطر مصرف مواد مخدر و هدف اصلي توزيع كنندگان قرار مي گيرند و در حقیقت مي توان گفت جوانان جزء آسيب پذيرترين گروه هاي سني جامعه به حساب می آیند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مشاهده مي شود كه بسياري از والدين خودشان هنوز اطلاع كافي از انواع موادمخدر و آسيب هاي جسمي و رواني آن بر روي افراد معتاد ندارند.

فرماندار با بیان اینکه والدین باید بر روي مشكلات زندگي و امكانات واقعي خانواده توجه نمایند. افزود: راهكارهاي كمك به يكديگر را در خانواده جستجو کنیم و هنگام بحث با فرزندان، خشم و عصبانيت خود را كاملا كنترل نماییم.

وی با بیان اینکه تقدم فعالیت های پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است اظهار داشت: می توان با استفاده از ظرفیتهای دینی، روحانیون، مساجد و پایگاه‌های بسیج ، ایجاد گفتمان های دینی با حضور  دانشجویان و دانش آموزان و نشست های تخصصی برای اولیا و مربیان، جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و عوارض خانمان سوز این پدیده شوم، استفاده کرد.

وی افزود: به همین منظور تلاش ما باید بر این باشد تا با ارتقاء سطح آگاهى اقشار مختلف جامعه، پیشگیرى از اعتیاد را بر درمان معتادین مقدم بداریم.

وي خطاب به متوليان فرهنگي شهرستان اظهار کرد: مسئولين نهادهاي فرهنگي شهرستان بايد با جديت، آگاه سازي و اطلاع رساني در مدارس، دانشگاه‌ ها و در جمع خانواده ‌ها به امر پيشگيري کمک کرده و در اين راه کوتاهي نکنند.

فرماندار خاطر نشان کرد: برقراي ارتباط مثبت، قوي و فراهم آوردن محيط سالم و آموزش هاي مناسب مي تواند بر روي فرزندان تاثيرگذار بوده و از آسيب هاي بيشتر پيشگيري كند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در پایان از اعضای شورا در خواست نمود: ضمن ارائه گزارشات اقدامات خود به تناسب ظرفیت و پتانسیلی که در زمینه مهار مواد مخدر دارند، طرحها و برنامه های خود را جهت برنامه ریزی در سال آینده به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر شهرستان ارسال نمایند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.