۱۹:۴۵ - شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

عضو مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی استان اصفهان:

تک‌روی‌ها، صنعت و تجارت کشور را خانه‌نشین کرده است

عضو مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی و خزانه‌دار اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: تک‌روی‌ها، صنعت و تجارت کشور را خانه‌نشین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا”  ابوالقاسم سرتیپی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی استان اصفهان با بیان اینکه طی 12 سال گذشته به عنوان خزانه‌دار اتاق بازرگانی خدمت‌رسانی می‌کنم، اظهار کرد: در این مدت از 24 مرتبه بازرسی سربلند بیرون آمده‌ام و در آینده نیز این روند را دنبال می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه بنده در اتاق بازرگانی نیز به عنوان رئیس طرح و برنامه اتاق نیز فعالیت کرده‌ام، اضافه کرد: کمیته جوانان اتاق بازرگانی ما توانسته‌اند، توانمندی‌های خود را به اثبات برسانند و این افراد در تمام این دوران یار و مدد‌کار اتاق بودند.

عضو مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی و خزانه‌دار اتاق بازرگانی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما در اتاق بازرگانی یک نگاه بصیرت‌گری به بانوان داشتیم، تصریح کرد: پس از دوران صفویه نگاه به بانوان و سرمایه آنها نفی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) با سرمایه حضرت خدیجه (س) و وجود ایشان دین را به اکمال رساندند، ادامه داد: تضعیف نقش بانوان و نفی بانوان در دوران اسلام به هیچ عنوان وجود نداشته است اما در دوران صفویه موضوع نفی نقش بانوان صورت گرفت.

سرتیپی با اشاره به اینکه اما بانوان در دوران صفویه نقش، خرد و تجارت خود را به اثبات رساندند، تاکید کرد: یک‌سوم از اعضای اتاق بازرگانی استان از بانوان هستند و این افراد نقش فعالی در این حوزه دارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از خواسته‌های ما در اصفهان بحث راه‌اندازی بیزینس‌سنتر در اصفهان است، افزود: در حال حاضر با کمک شهرداری و شورای شهر توانسته‌ایم یک زمین 15 هزار و 800 متری را در اصفهان دریافت کنیم و امیدواریم که برای نخستین بار بیزینس‌سنتر در اصفهان راه‌اندازی شود.

عضو مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی و خزانه‌دار اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: تمام اعضای این مجموعه باید با همدلی، هم‌فکری و تعامل با یکدیگر در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند و هیئت نمایندگان در جلسات آخر حضور پیدا کردند، چرا که این افراد همدل بودند و تنها در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که در دوره جدید نیز این همدلی وجود داشته باشد، اظهار کرد: در تشکیل این تشکل‌ها تنها همدلی و رعایت حق و حقوق مردم وجود داشته است.

سرتیپی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل ما بحث وراثت ننگین مشارکت زدایی است، ادامه داد: دنیا، دنیای مشارکت‌ها است و تمام دغدغه ما باید در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه مشارکت‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از مشارکت‌ها، همدلی و خرد جمعی در راستای پیشبرد امور اقتصادی استفاده کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر تک‌روی‌های صنعت و تجارت کشور را خانه‌نشین کرده است.

عضو مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی و خزانه‌دار اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه ما باید برای رسیدن به اهداف خود باید جهانی فکر کنیم، اضافه کرد: همچنین باید برای اجرایی شدن تمام اهداف خود باید جهانی فکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه تجارت و صنعت در کشور باید مرز‌های خارج از کشور را طی کنیم، تاکید کرد: برند را نباید نا‌دیده بگیریم و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.