۱۳:۰۰ - شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

مدیرکل اوقاف استان اصفهان خبر داد

تربیت 60 هزار حافظ قرآن کریم در استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تاکنون اداره اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان موفق به تربیت 60 هزار حافظ قرآن کریم شده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا”حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز اظهار کرد: از آغاز طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سراسر کشور در سال 91 تاکنون اداره اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان موفق به تربیت 60 هزار حافظ قرآن کریم شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تربیت این تعداد از حافظان قرآن کریم موفق شده تا رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه کافی برای انجام این ماموریت مهم و خطیر با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: برای ادامه این راه نیازمند صورت گرفتن وقف‌های جدید برای امور قرآنی از سوی واقفان نیک‌اندیش و خیران عزیز هستیم تا ما را در این راه یاری دهند.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: بیشتر وقف‌ها برای انجام روضه‌خوانی و برگزاری مراسم عزاداری برای سیدالشهدا (ع) صورت گرفته که البته این نشانه از ارادت و عشق به ائمه را در بین مردم کشور ما نشان می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگر باید شان و مرتبه قرآن را برای عموم مردم بازگو و آنها را برای گسترش این کلام خدا تشویق و ترغیب کرده تا از مهجوریت وحی الهی در جامعه بیش از این جلوگیری کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: اداره اوقاف و امور خیریه امانتدار صدیق برای امور وقف و موقوفات بوده و همیشه برای احیا و عمل به نیات واقفان نیک‌اندیش و خیر تمام تلاش خود را کرده است.

وی ادامه داد: برای موثر بودن فعالیت‌های قرآنی یک کارگروه از مسئولان مراکز قرآنی فعال در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل شود تا بر روند فعالیت‌ها و چگونگی برنامه‌ها و اجرای آنها در راستای جلوگیری از هدررفت بودجه و موازی‌کاری به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.