۱۴:۱۹ - پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

تجمع مسوولان و مداحان به مناسبت برگزاری ایام فاطمیه؛

هیات های مذهبی اصفهان از هر گونه رفتاری که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، پرهیز کنند/ شهر در ایام نوروز سیاه پوش می شود

به مناسبت ایام فاطمیه دوم و تقارن آن با عید نوروز مراسمی به همت شهرداری اصفهان و با حضور مسوولان و نخبگان اصفهان در مهدیه حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد تا با هم اندیشی و هماهنگی هیئات عزاداری، مراسم عزاداری فاطمیه هرچه باشکوه تر برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز به مناسبت ایام فاطمیه دوم و تقارن آن با عید نوروز مراسمی به همت شهرداری اصفهان و با حضور مسوولان، روحانیون، مادحین، نخبگان و شاعران اصفهان در مهدیه حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر هیات های مذهبی و نهادهای فاطمی اصفهان، مسوولان نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان نیز حضور داشتند تا با هم اندیشی و هماهنگی، هیات های مذهبی را برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن ایام فاطمیه ترغیب کنند.
در این مراسم مشاور امور بازرسی و مسوول ارتباطات مردمی شهرداری و مسوول امور هیات های مذهبی اصفهان فلسفه برگزاری را عرض ارادت به پیشگاه حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و گفت: همه با هم به استقبال ایام فاطمیه می رویم.
رسول اخوان شریف با بیان اینکه در ایام نوروز تمام اماکن شهرداری و مراکز فرهنگی سیاه پوش می شوند، افزود: بر سطح میادین شهر، خیابان ها، ناوگان اتوبوس رانی و تاکسیرانی از ابتدای دهه فاطمیه پرچم های سیاه آویخته می شود.
وی با بیان اینکه ستاد نورزی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین در حال فعالیت است، اظهار داشت: باید فضا سازی شهری در ایام نوروز با دهه فاطمیه متناسب باشد.
اخوان شریف با بیان اینکه معاونان شهرداری برای هرگونه سرویس دهی و خدمات به ستادهای نوروزی تجهیز شده اند، ادامه داد: خدمات شهری، آتش نشانی، حمل و نقل و برخی دیگر از ارگان ها برای این ایام آماده هر گونه سرویس دهی به هیات های مذهبی هستند.
مسوول امور هیات های مذهبی اصفهان تصریح کرد: از مدت ها پیش شهردار اصفهان بیان کردند « دغدغه من این است که معضلی سد راه برگزاری مراسم هیات های مذهبی اصفهان باشد».
اخوان شریف ضمن قدردانی از همه هیات های مذهبی اصفهان تاکید کرد: در ایام نوروز همه هیات های مذهبی اصفهان منسجم و هماهنگ مراسم عزاداری بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را برگزار کنند.
در ادامه این مراسم سرهنگ حسین حسین زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در ایام نوروز که مقارن با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیهاست اگر نیروی انتظامی خلافی مشاهده کرد با آن برخورد خواهد کرد.
وی اصفهان را سرآمد همه شهرها در برپایی عزاداری ها عنوان کرد و افزود: هیات های مذهبی اصفهان هر گونه مطالبه گری از نیروی انتظامی برای برپایی عزاداری دارند اجابت می کنیم و تا آخر در کنار شما خواهیم ماند.
حسین زاده به مذهبی بودن مردم اصفهان و ارج نهادن آنها به ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و اذعان داشت: در ایام نوروز گردشگران بسیاری به اصفهان می آیند و نیروهای انتظامی به عنوان آمران به معروف اگر در جایی خلاف دیدند حتما برخورد خواهند کرد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه پیامی ظریف و دقیق در بیانات آیت الله مظاهری عنوان شده است، گفت: نکته ای فوق العاده هوشمندانه در بیانات ایشان به چشم می خورد و آن این است که دنیای اسلام و خاورمیانه با توطئه جاسوسان، موساد و گروه های تکفیری مبارزه می کند.
وی ادامه داد: آیت الله مظاهری تاکید کردند «هیات های مذهبی اصفهان از هر گونه رفتاری که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، پرهیز کنند».
حسین زاده خاطر نشان کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی است و با وجود ۲۳ هزار شهید با این موضوع هوشمندانه برخورد خواهد کرد و هیچگاه بهانه به دست دشمنان نمی دهد.
در ادامه امیر حسین بانکی پور فرد یکی از اساتید دانشگاه به تفسیر شخصیت های پنج تن آل عبا از زبان معصومین پرداخت و گفت: ما هر چه در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم به برکت وجود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: رفتار هیات های مذهبی تبلور هیات فاطمی باشد.
رضوی یکی از مداحان اهل بیت علیه السلام در این مراسم گفت: قافله عزاداری هیات های مذهبی از سه شنبه ۱۳ اسفند ماه پس از نماز مغرب و عشاء از مسجد حکیم به سمت میدان انقلاب حرکت می کنند.
***روحانیون معزز به همراه قافله های عزاداری حضور داشته باشند
وی تاکید کرد: روحانیون معزز به همراه قافله های عزاداری حضور داشته باشند.
رضوی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای عزاداری ها باید از هیات های مذهبی شروع شود، خاطر نشان کرد: تشکیلات مذهبی تا به امروز به دست ما رسیده است که باید با جان و مال خود از آن حفاظت کنیم.
وی اضافه کرد: مسوولان باید هیات های مذهبی را برای باشکوه برگزار کردن مراسم ها تشویق کنند.
حجت الاسلام و المسلمین خیری در این مراسم گفت: به من گفته اند مردم اصفهان را برای ایام دهه فاطمیه تجهیز کن در حالی که مردم اصفهان همه فاطمی و حسینی هستند.
وی ادامه داد: هنگامی که نام حضرت زهرا سلام الله علیها می آید مردم اصفهان از ایشان تاسی می کنند و هنگامی که نام و مصیبت های وارده بر ایشان برده می شود اشک در چشمانشان شعله می کشد.
حجت الاسلام و المسلمین خیری خاطر نشان کرد: همه ما فرزندان ولایی حضرت زهرا سلام علیها هستیم و موظفیم که سیره آن حضرت را برای نسل بعد بازگو کنیم.
وی ادامه داد: خیر دنیا و آخرت در عمل به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها است. بنابراین امسال باید این مراسم با شور و حال بیشتری برگزار شود. نام حضرت زهرا سلام الله علیها گشایده تمام راه هاست.
حاشیه ها:
عباس شاهزیدی یکی از شاعران برجسته اصفهانی در این مراسم شعری را با این مضمون در مدح و منقبت حضرت زهرا سلام الله علیها برای حاضران خواند.
« تو سیب سرخی و از ماه سرمد آمده ای/ تو بر تمام خلائق سرآمد آمده ای/ از آن هزار هزار آیه ای که نازل شد/ سه آیه ای که به دست محمد(ص) آمده ای».
« امشب ردیف شد غزلم با نمی شود/ یا می شود تمام کنم یا نمی شود/ عید و در چمن خبری از بهار نیست/ یعنی بهار گل ز گلی وا نمی شود/ باور کنید حکم گذر نامه بهشت/ الا به دست فاطمه امضا نمی شود».
سرور شاعر دیگری در این مراسم چنین خواند.« بنام زهره ای از بس منوری زهرا/ به جلوه اختر خورشید پروری زهرا/ چه دختری به شرافت به عالم نسوان/ از این سبب که بر پدر خویش مادری زهرا».
در این مراسم بیانیه حضرت آیت الله العظمی مظاهری قرائت شد و چند تن از پیر غلامان در مدح و منقبت حضرت زهرا سلام الله علیها مرثیه سرایی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.