۱۱:۴۴ - چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

حجت الاسلام گیوی نهاوندی:

زیبا و ساده ترین حکم در اسلام ازدواج است

با همکاری دفتر امام جمعه و هئت امنای مسجد جامع شاهین شهر همایش آموزشی مهارت‌های زندگی با عنوان شیرین زیستن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ حجت الاسلام گیوی نهاوندی کارشناس اخلاق و خانواده در همایش کسب مهارت های زندگی با عنوان شیرین زیستن که با حضور جمع کثیری از نمازگزاران و مردم در مسجد جامع شاهین شهر برگزار شده بود به بررسی راهکارهای ایجاد تفاهم و همدلی در خانواده  شیرین ساختن زندگی پرداخت.

حجت الاسلام گیوی با بیان اینکه آمار طلاق در کشور ایران با کشورهای اروپایی تقریبا برابر است بحث شیرین سازی زندگی را ضروری دانست.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه اکثر طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد گفت: روانشناسان معتقدند بعد از هر طلاق 75 آسيب اجتماعي وارد جامعه مي شود.

وی با اشاره به طلاق عاطفی در برخی از خانواده ها، خاطر نشان کرد: رفتار پدر و مادر در خانواده بايد به گونه اي باشد كه فرزندان بعد از رسيدن به سن بلوغ ميل به ازدواج داشته باشند نه گريزان از ازدواج باشند.

حجت الاسلام گیوی افزود: ساده ترين و زیباترین حكم در اسلام ازدواج است كه امروزه به دليل چشم و هم چشمي و تجملات بسيار سخت شده است.

کارشناس اخلاق و خانواده اضافه کرد: كساني كه به دليل فقر مالي ازدواج را به تاخير مي اندازند به خداوند اعتماد ندارند چون خدا مي فرمايد: از فضل خویش آن ها را بي نياز مي كنم.اسلام آمده است كه زندگي كردن را به ما ياد دهد تا دچار استرس و اضطراب و افسردگي نشويم و شاداب زندگی کنیم.

حجت الاسلام گیوی آراستگی، احترام و محبت متقابل را از اصول و قواعد زندگي مشترك كه موجب شيريني زندگي مي شود دانست و سپس به تشریح هریک از آنها پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.