۱۰:۲۴ - جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳

واحد سلامت شبکه بهداشت شهرستان برگزار کرد؛

كارگاه‌های آموزش خودمراقبتی ویژه جوانان برگزار شد

اقدامات پیشگیرانه، گام اول سلامت و مناسب ترین گام در جهت ارتقای سلامت جوانان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه واحد سلامت نوجوانان و مدارس شبكه بهداشت و درمان شهرستان چهار كارگاه آموزشی خودمراقبتی جوانان(دختر و پسر) ۱۸ تا ۲۹ ساله را برگزار کرد.

هدف از برگزاری این كارگاهها ارتقاء سلامت جوانان از طریق توانمندسازی آنان در مهارت خود مراقبتی می باشد و طی دو ساعت آموزش سعی بر انتقال مفاهیم، مشاركت جوانان در بحث و تغییر در حیطه های دانش، نگرش و عملكرد صورت گرفت خودمراقبتی با تاكید بر اقدامات پیشگیرانه، گام اول سلامت و مناسب ترین گام در جهت ارتقای سلامت جوانان می باشد.گام اول سلامت همین است كه ما یاد بگیریم خودمان از خودمان مراقبت كنیم. بین ۶۵ تا ۸۵ درصد از مراقبتهایی كه به سلامت ما منجر می شود، محصول همین خود مراقبتی است.

شایان ذکر است در این کارگاهها مطالب آموزش خودمراقبتی توسط دکتر امینی(مربی پسران) و جواهری کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان و مدارس (مربی دختران) ارائه گردید و با توجه به اهمیت ارتقاء مهارتهای عملی در زندگی، پیمانی کارشناس مسئول واحد سلامت روان به آموزش مهارت‌های زندگی(مهارتهای ارتباطی، تصمیم گیری و حل مسئله) پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.