۱۸:۳۷ - چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

رئیس سازمان امور دانشجویان:

ظرفيت صندلی‌هاي خالی دانشگاه‌ها با دانشجويان خارجی‌ تکمیل می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: سعي مي كنيم ظرفيت صندلی هاي خالی دانشگاه ها از دانشجویان خارجی و منطقه‌ای پر شود تا از ظرفیت‌هایشان استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” دکتر مجتبي صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پنجاه و پنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر گسترش نسبی جذب دانشجویان خارجی به شکل بورس و غیر بورس را داشتیم و افق خوبی در کشور در اين خصوص باز شده است.
وی با بیان اینکه ۱۱۵ نفر نيز به صورت اعزام بورسیه به خارج خواهیم داشت، گفت: در بخش آیین‌نامه‌های داخلی نيز اصلاحاتی انجام شده، مثلا وام دانشجویان دکترا عملیاتی شده وامیدواریم ظرف چند روز آینده پرداخت‌ها برای دانشگاه‌هایی که لیست متقاضیان را فرستاده‌اند انجام شود.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: همچنين آزمون و پذیرش دانشجویان بورسیه جدید نيزكه شامل رتبه‌های اول تا چهارم آزمون دکترای کشور هستند و صلاحیت علمی دارند، به خوبي انجام شد.
صدیقی در بخش ديگري از سخنان خود، به تحرک در حوزه ورزش و فعالیت دانشجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از المپیاد نیم سال اول، فعالیت منطقه‌ای و داخل دانشگاهي آغاز می‌شود و همچنین اردیبهشت سال آینده بحث المپیاد ورزش‌های همگانی درون دانشگاه انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر بحث دفتر مشاوره بیان کرد: طرح انتظارات متقابل دانشجویان و دانشگاهیان تدوین شده و همچنین دو واحد اختیاری مهارت‌های زندگی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و باید مقدمات اجرایی آن فراهم شود.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به نقل و انتقالات دانشجویان شاهد ادامه داد: سعی کردیم این نقل و انتقالات هدفمند انجام شود به طوري كه ممکن است درخواست و انتقالی به نفع او نباشد. بویژه زمانی که او به دانشگاه بالاتری می‌آید و احتمال افت تحصیلی وجود دارد.
صدیقی با بیان اینکه آیین‌نامه تسهیلات دانشجویان شاهد و ایثارگر آماده شده است، گفت: این آیین‌نامه ظرف چند روز آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری سال آینده تصریح کرد: در اين خصوص بويژه در بحث تغذیه کمبودهایی در اعتبارات وجود دارد و باید تلاش کنیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصارف را مد نظر قرار دهیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم همچنین با تاکید بر اهمیت شوراهای صنفی در دانشگاه ها ادامه داد: اين شوراها به عنوان پل ارتباطی ميان مسئولان و دانشجویان می‌توانند نقش مفیدی ارائه کنند و نباید از اهمیت آن‌ها غافل شد.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.