۱۳:۱۵ - چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

برنامه بودجه سال ۹۴ اتاق بازرگانی ایران تصویب شد

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: تفریغ بودجه ۹۲، متمم بودجه ۹۳ و برنامه بودجه سال ۹۴ اتاق ایران تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” محمود اسلامیان در چهل و چهارمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: عمده درآمدهای اتاق بازرگانی ایران از محل 3 در هزار و یک در هزار بوده و ‌مشکل عمده و اصلی در سال 90 عدم نظم و ساماندهی در این حوزه بوده، چرا‌که هیچ نظارتی بر روی وصولی‌ها وجود نداشت.

وی افزود: در ابتدای دوره هفتم، هیچ‌یک از اتاق‌ها حسابرسی رسمی نشده، که در این زمان تصمیم گرفته شد، حسابرسی رسمی صورت بگیرد تا روابط مالی اتاق بازرگانی ایران با اتاق‌های سراسر کشور شفاف و منبع موثقی برای رجوع به وجود آید.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران این برنامه را عامل واقعی‌سازی روند مالی اتاق بازرگانی دانست و بیان کرد: تا قبل از اجرای این برنامه بالغ بر 7 میلیارد و 300 میلیون تومان کسری بودجه داشتیم، که به تدریج با اجرایی شدن سیستم مذکور این میزان کاهش یافت.

وی گفت: ساخت و بازسازی ساختمان اتاق‌ها در سراسر کشور از جمله اقدامات مهمی بوده که در طول این 4 سال صورت گرفته و در این زمینه اتاق بازرگانی ایران بودجه مشخصی را صرف کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد دوره هفتم اتاق بازرگانی ایران پرداخت و تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری و تلاش هیئت رئیسه و همه اعضای هیئت نمایندگان، قدم‌های مؤثری در این دوره برداشته شد، از جمله تشکیل دادگاه‌های ویژه اقتصادی در همه استان‌های کشور و ایجاد ارتباط تعریف شده‌ای بین قوه قضائیه و اتاق بازرگانی ایران بوده که به زودی نهایی می‌شود.

غلامحسین شافعی همچنین از تهیه آئین‌نامه ساماندهی و ایجاد نظم تشکلی توسط اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: براساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، وظایفی بر عهده اتاق بازرگانی ایران گذاشته شده که تعدادی از آن‌ها عملیاتی شده‌اند. تهیه آئین‌نامه ساماندهی و نظم بخش به تشکل‌ها از جمله این موارد بوده که تهیه شده و پس از رفع برخی از نقایص، آن را برای همه اعضای اتاق بازرگانی ارسال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات دیگر، تدوین و ارسال اساس‌نامه نظام مشاوره مدیریت به دولت، تأسیس مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب، تدوین آئین‌نامه اخلاق حرفه‌ای کسب و کار که در حال حاضر پیش‌نویس آن آماده شده، نظم‌بخشی به مسائل مالی و شفاف‌سازی در این حوزه و اعمال حسابرسی رسمی در همه اتاق‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره برگزاری انتخابات اتاق‌های استانی در تاریخ 18 اسفندماه امسال اظهار داشت: همه نگاه آینده اتاق بازرگانی به همین یک ماه بوده و باید تا آنجا که می‌توانیم برای اتاق بازرگانی، منزلت و افتخار ایجاد کنیم.

وی افزود: در این انتخابات باید بلوغ بخش خصوصی را نشان داده و با رعایت اخلاق‌مداری یک الگوی مناسب ایجاد کنیم. در همه گروه‌ها ارتقای جایگاه و شأن اتاق بازرگانی به عنوان یک امر مشترک وجود دارد که این موضوع باید به نحو مطلوب رعایت شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.