۱۴:۰۰ - دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

یک کارشناس ارشد تغذیه عنوان کرد

تاثیر سفره‎ زیبا بر جذب بهتر غذا

یک کارشناس ارشد تغذیه؛ تاثیر سفره‎ زیبا بر جذب بهتر غذا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” رعایت سبک زندگی سالم در زندگی توصیه بسیاری از پزشکان به خصوص متخصصان طب سنتی است که رعایت آن به سلامت افراد و پیشگیری از بیماری‎ها کمک خواهد کرد.

افراد باید از خوردن غذا لذت ببرند که خود این مسئله بسیار اهمیت دارد زیرا غذا خوردن با لذت به جذب بیشتر آن کمک می‎کند، افراد باید برای غذا خوردن خود وقت بگذارند و برای داشتن جسم سالم باید مدیریت داشته باشند تا بدانند که چه می‎خورند.

یوسف صادقیان کارشناس ارشد تغذیه به خبرنگار تسنیم عنوان کرد: در واقع غذا به بدن انرژی می‎رساند و ضرورت دارد که افراد این انرژی‎های ورودی به بدن را مدیریت کنند، آن چیزی که موجب افزایش وزن می‎شود انرژ‎های اضافی است که به بدن می‎رسد.

برای مدیریت انرژی‎های وارد شده به بدن از طریق غذا ضرورتی ندارد که افراد خود را به رژیم‎های سخت پایبند کنند یا اینکه خودشان را در تنگنا بگذارند و از لذت غذا خوردن خود را محروم کنند، این در حالی است که افراد می‎توانند همیشه غذا بخورند و لذت ببرند البته به شرط اینکه انرژی‎های ورودی به بدن را مدیریت کنند.

از دیدگاه طب سنتی، بدن از آن غذایی که با لذت خورده شود و خوشمزه تر باشد و از لحاظ ظاهر نیز آراسته تر باشد, بهتر جذب می‌کند. بنابراین افراد سعی کنند با آرامش کامل سر سفره بنشینند و غذای خوبی را بخورند، در واقع سفره آرایی بسیار اهمیت دارد، باید مدیریت انرژی در بدن رعایت شود تا از وزن سالمی برخوردار باشیم. وزن سالم هم برای هر فرد نسبت به فرد مشابه خودش متفاوت است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.