۱۵:۰۰ - جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

آسیب های اجتماعی جامعه ناشی از بی توجهی به نماز است/ نماز عامل زندگی بدون اضطراب

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی جامعه ناشی از بی توجهی به اقامه نماز است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” آیت الله حسین مظاهری‏‌،از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره اهمیت اقامه نماز با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهارداشت: پس از معرفت به خدا‏، نماز بالاترین و افضل عبادات و بالاتر از آن عبادت و عملی نیست.

 

وی افزود:‌ در فضای جامعه امروز با وجود فساد و مشکلات اخلاقی نیز می توانند مانند ابوذر و سلمان فارسی برای دین پیامبراسلام(صلی الله علیه و آل وسلم) بود که این موضوع نیاز به همت انسان دارد تا اینکه همت کند و با بهره گیری از فضائل اخلاقی به موفقیت و سربلندی در دنیا و آخرت برسد.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه برای سعادت در دنیا و آخرت باید به نماز اهمیت بدهیم‏، گفت: آسیب های اجتماعی جامعه ناشی از بی توجهی به اقامه نماز است که با بی توجهی به این فریضه بزرگ الهی آسیب های اجتماعی و فساد اخلاقی در جامعه گسترش یافته است.

وی توجه به نماز را مهم دانست و تصریح کرد:‌ اقامه نماز در اول وقت و به صورت جماعت در بهبود وضعیت اخلاقی جامعه و سایر شرایط کشور بسیار موثر است که اگر مردم در وقت نماز به جای تردد در خیابان ها، پارک ها و بازارها به سمت اقامه نماز بروند و نماز را اول وقت و به صورت جماعت اقامه کنند، سود آن به کل جامعه رسیده و شرایط بحرانی بهبود می یابد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: حضور قلب در نماز بسیار مهم است و انسان باید سعی بر کسب حضور قلب در اقامه نماز داشته باشد.

وی نماز شب را از عبادات مهم برای پیشرفت انسان اعلام کرد و گفت: شب زنده داری و اقامه نماز شب از بهترین عبادات است که به واسطه این عبادت بزرگ الهی انسان به درجات عالیه می رسد و در دنیا و‌آخرت سعادمتند می شود.

وی همچنین با اشاره به اضطراب، دلهره و نگرانی در بین مردم جامعه گفت: توجه به نماز و اقامه این فریضه الهی زندگی مردم را در شرایط اضطراب و نگرانی بهبود می بخشد.

آیت الله مظاهری با اشاره به آسیب هایی که به واسطه گوشی های تلفن همراه برای مردم ایجاد شده، گفت: بی توجهی به نماز باعث شده که انسان به جای بهره گیری از فناوری های نوین برای رسیدن به موفقیت، این فناوری ها تبدیل به خانه شیطان شده است.

پایان پیام

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.