۲۰:۲۹ - پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه:

برای دستیابی به امنیتی پایدار تنها تلاش پلیس کافی نیست

سرهنگ مختاری فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: انجام سریع، به موقع و دقیق امور مراجعین و دستبابی به پلیسی مقتدر، مردمی و خدمتگزار از دغدغه های اصلی این فرماندهی است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در دیدار با اصحاب رسانه از تلاش جهادی پلیس برای ارتقاء امنیت شهرستان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه این فرماندهی طی ۹ ماه گذشته به منظور ارتقاء سطح امنیت اقدامات خوب و موثری را در ابعاد مختلف صورت داده است که افزایش رضایت شهروندان از عملکرد پلیس شهرستان موید این مطلب می باشد.

سرهنگ رجبعلی مختاری به دغدغه اصلی و امنیتی مردم که همان برخورد با فروشندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ می باشد اشاره کرد و گفت: پلیس شاهین شهر به منظور کشف مواد مخدر و برخورد با فروشندگان مواد مخدر طی ۱۰ ماه گذشته در سال جاری عملکرد بسیار خوبی داشته است به طوریکه در این رابطه مقادیر قابل توجهی از انواع مواد مخدر کشف شده که بیش از ۵% مواد مخدر مکشوفه صنعتی و از نوع روان گردانها بوده و مابقی کشفیات جزو مخدرهای نیمه صنعتی و سنتی بوده است.

وی در ادامه از افزایش 18 درصدی دستگیری خرده فروشان فعال در محلات و 100 درصدی دستگیری توزیع کنندگان عمده مواد مخدر طی 10 ماه گذشته نسبت به سال قبل در سطح شهرستان خبر داد.

فرمانده پلیس شهرستان شاهین شهر و میمه از اقدامات خوب و موثر نیروی انتظامی در ساماندهی معتادین ولگرد کارتن خواب و پر خطر خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون طی هشت مرحله با اجرای طرح جمع آوری معتادین ولگرد پرخطر، موفق به جمع آوری تعداد قابل توجهی از معتادینی را که به انحاء مختلف آرامش و امنیت شهروندان را تهدید می کردند شده اند که پس از جمع آوری آنها را به کمپهای ترک اعتیاد فعال در سطح شهرستان و استان معرفی کرده اند.

سرهنگ مختاری در ادامه افزود: خوشبختانه طی نه ماه گذشته در سطح شهرستان شاهد وقوع جرائم خشنی از قبیل سرقت مسلحانه، آدم ربایی و قتل که اثرات بسیار بد و مخربی بر احساس امنیت عمومی دارد، نبوده ایم.

وی با اشاره به موفقیت این فرماندهی در کسب رتبه اول کشف جرائم در سطح استان گفت: خوشبختانه ماموران واحدهای مختلف انتظامی با محوریت پلیس آگاهی برای کشف جرائم و بخصوص کشف سرقت و دستگیری سارقین موفقیت های خوبی را به دست آورده اند به طوریکه آمار از افزایش ۶ درصدی کشف سرقت و افزایش ۱ درصدی دستگیری سارقین طی ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه به توجه ویژه این فرماندهی به تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و اقدامات موثر برای ارتقاء منش و رفتار کارکنان اشاره کرد و گفت: انجام سریع، به موقع و دقیق امور مراجعین همواره یکی از دغدغه های اصلی این فرماندهی است و به همین منظور سعی شده است با افزایش و تقویت لایه های نظارتی و همچنین برگزاری جلسات متعدد توجیهی برای کارکنان، هرچه سریعتر به آرمانهای خود که دستیابی به پلیسی مقتدر، مردمی و خدمتگزار است نزدیک تر شویم.

وی با بیان اینکه مرکز فوریتهای پلیس 110 پل ارتباطی مردم با پلیس است خاطر نشان کرد: تلاش کرده ایم به منظور جلب رضایت شهروندان، حد نصاب حضور در صحنه مامورین در تماس های 110 را کاهش دهیم که خوشبختانه در سال جاری با تلاشهای صورت گرفته موفق شدیم مدت زمان حضور مامورین در صحنه را از لحظه تماس با 110 به طور میانگین به 9 دقیقه کاهش دهیم که این مدت با توجه به حجم ترافیک موجود و افزایش تماسها 4 دقیقه کمتر از حد نصاب معمول و شاخص ابلاغی ناجا می باشد و البته دستیابی به موفقیت بیشتر در این بخش همیاری شهروندان را می طلبد، چرا که تماسهای غیر ضروری مردم با 110 موجب اتلاف وقت، نیرو و امکانات پلیس شده و در نتیجه افزایش مدت حضور مامورین در تماسهای ضروری با 110 را در پی خواهد داشت.

سرهنگ مختاری افزود: پلیس شهرستان به منظور تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برای کمک به اقتصاد کشور به طور جهادی وارد عمل شده و طی ۱۰ ماه، سال جاری شاهد افزایش ۱۹۰ درصدی کشف کالای قاچاق در سطح شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده که بیشتر از نوع خوراک و پوشاک و لوازم خانگی بود بیش از ۳۱ میلیارد ریال تخمین زده می شود.

وی در پایان خطاب به عموم شهروندان گفت: به منظور دستیابی به امنیتی پایدار تنها تلاش پلیس کافی نیست بلکه رسیدن به این مهم همت و همیاری شهروندان را می طلبد، چرا که بسیاری از جرائم را می توان با رعایت نکات ساده امنیتی توسط خود مردم و همچنین با همکاری خوب مردم با پلیس کنترل و کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.