۰۹:۰۰ - سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان:

بیش از یک‌هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در اصفهان اجرایی شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان گفت: امسال بیش از هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در اصفهان اجرایی شده که بسیاری از آنها در روستاها بوده و تلاش شده تا افراد را ترغیب کنیم تا از کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” حسین انوری در دومین کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی در اصفهان با بیان اینکه از سال 86 بحث اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری بوده، اظهار داشت:  رهبری فرمودند که راه عبور از تحریم‌ها بحث اقتصاد مقاومتی است که الزمات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی محرومیت زدایی است، تصریح کرد: کمک به اجرای پروژه‌های بهداشتی، درمانی، کنترل بیماری‌های کشاورزی و دامی، کنترل زیرساخت‌های روستاها و اجرای برنامه‌های اردوهای جهادی از جمله برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی بوده که این سازمان در استان اصفهان در طول سال 250 گروه را به اردوهای جهادی اعزام می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی در راستای اجرایی‌کردن منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی نیز وارد شده که استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در تعامل با سایر سازمان‌ها، توانستیم از ابتدای سال 92 در این موضوع وارد شده و در بیش از هزار و 400 عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله دام و طیور، قارچ، گیاهان گلخانه‌ای، زنبور عسل و صنایع دستی این سیاست‌ها اجرایی شد.

انوری با بیان اینکه اصفهان به عنوان استان نمونه و الگو در زمینه اقتصاد مقاومتی شناخته شده و ما تجربیات خود را نیز منتقل کردیم، خاطرنشان کرد: نیازسنجی‌های این کار انجام شده و برای نخستین بار در پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان برنامه آموزشی اقتصاد مقاومتی دیده شده و مرکز مشاوره ما فعال شده که مطابق با نیاز هر شهرستان و با اصول دیده شده عرصه‌هایی را برای هر شهرستان تعریف کردیم.

وی افزود: امسال بیش از هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در اصفهان اجرایی شده که بسیاری از آنها در روستاها بوده و تلاش شده تا افراد را ترغیب کنیم تا از کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه امکان دارد شرایطی پیش آید که به شرق اصفهان هیچ گاه آب نرسد، بنابراین سراغ عرصه‌هایی رفتیم که کمترین نیاز را به آب داشته باشد تا کمکی به معیشت 35 هزار کشاورز آنجا داشته باشیم.

وی گفت: از دانشگاه‌ها می‌خواهیم تا کمک کرده تا با تعامل بتوانیم به فشارهایی که دشمن می‌آورد غلبه کنیم چرا که یکی از عرصه‌های کمک به اقتصاد کشور بحث اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان مطالبه‌گر اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: با تشکل کارگروه در دستگاه‌های مختلف به دنبال ورود به عرصه صنعت نیز بوده و به دنبال کمک به بحث فروش و صادرات اقلام مختلف نیز هستیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.