۱۶:۳۰ - دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

شفیعی:

ارکستر ملی اصفهان نیازمند حمایت مادی و معنوی اداره کل ارشاد است

رهبر ارکستر ملی اصفهان گفت: ارکستر ملی اصفهان نیازمند حمایت مادی و معنوی اداره کل ارشاد است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا”مرتضی شفیعی اظهار داشت: ارکستر ملی اصفهان به دلیل عدم حمایت مسئولان به صورت خصوصی و توسط بنده اداره می‌شود و برنامه‌های این ارکستر فعلا در حد تمرین است.

وی که در کنسرت اخیر سالار عقیلی به همراه ارکستر ملی وی را همراهی می کرد، افزود: مقرر شده است که ارکستر ملی اصفهان به همراه سالار عقیلی در شهرهای نجف‌آباد، شاهین‌شهر و شهرکرد کنسرت برگزار کند و اجراهایی در هفته اصفهان در اردیبهشت‌ماه سال آینده داشته باشد، اما این برنامه‌ها هنوز کاملا قطعی نشده است.

رهبر ارکستر ملی اصفهان ادامه داد: این امکان به وجود آمده است که بانوان در ارکسترهای صحنه ای اجرا داشته باشند اما ارکستر ملی اصفهان هنوز اجرایی نداشته که بدانیم چه برخوردی با حضور بانوان می‌شود.

وی در بیان مشکلات ارکستر ملی اصفهان، اضافه کرد: ارکستر ملی اصفهان هم اکنون مکانی برای تمرین ندارد و در آموزشگاه‌های موسیقی تمرین می‌کنند.

شفیعی ادامه داد: هم اکنون که وضعیت موسیقی شرایط مساعدتری دارد اگر اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان قصد احیای ارکستر ملی اصفهان را دارد باید وضعیت مناسبی برای این ارکستر در نظر بگیرد و از نظر امکانات، تجهیزات و حقوق اعضا این ارکستر را حمایت کند.

وی اضافه کرد: ارکستر ملی اصفهان نیاز به حمایت معنوی اداره فرهنگ و ارشاد دارد در حدی که یک سالن به ارکستر ملی برای برگزاری جلسات تمرینی داده شود، همچنین سازهایی برای این ارکستر نیاز است که در اصفهان موجود نیست و تهیه آنها نیاز به تأمین اعتبار دارد.

رهبر ارکستر ملی اصفهان با بیان اینکه، این ارکستر به حمایت معنوی اداره کل ارشاد اصفهان قانع است ادامه داد: اگر حضور بانوان در عرصه موسیقی اصفهان آزاد شود و ارکستر ملی اصفهان بتواند با حضور بانوان اجرا داشته باشد ۴۰ درصد ظرفیت ارکستر ملی ارتقا می‌یابد، ظرفیتی که بدون حضور بانوان امکان پذیر نیست.

وی تصریح داشت: در خصوص حمایت از ارکستر ملی اصفهان تاکنون مکاتبات فراوانی با اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان صورت گرفته که البته پاسخ آنها عدم اعتبار و بودجه در این زمینه بوده است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.