۱۴:۲۰ - جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۲

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس:

صحبت‌های جان کری بر خلاف NPT است

این که جان کری حق غنی‌سازی برای ایران را به رسمیت نمی‌شناسد بر خلاف NPT است و آژانس، حق غنی‌سازی برای کشور‌ها را براساس نظارت بین المللی به رسمیت می‌شناسد.

13911020683

 

این که جان کری حق غنی‌سازی برای ایران را به رسمیت نمی‌شناسد بر خلاف NPT است و آژانس، حق غنی‌سازی برای کشور‌ها را براساس نظارت بین المللی به رسمیت می‌شناسد.

 

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، حسینعلی حاجی در گفت‌و‌گو با تسنیم ، پیرامون شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای و کارشکنی بعضی از کشور‌های 1+5 در مذاکرات اظهار کرد: کشور‌های جزء گروه 1+5 بیشتر از ایران نیاز به مذاکره دارند و دولت آمریکا نیز بیشتر از سایر کشور‌ها به دنبال مذاکرات است.

وی تصریح کرد: اگر این مذاکرات برای ایران نتیجه مثبت به همراه نیاورد ما به مذاکرات ادامه نخواهیم داد و کشور‌های 1+5 اگر به دنبال نتیجه در مذاکرات هستند باید به صورتی گفت وگو کنند که نتایج برد – برد برای طرفین حاصل شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا که حق غنی‌سازی را برای ایران به رسمیت نشناخته، گفت: این که جان کری حق غنی‌سازی برای ایران را به رسمیت نمی‌شناسد بر خلاف NPT  است و آژانس، حق غنی‌سازی برای کشور‌ها را براساس نظارت بین المللی به رسمیت می‌شناسد.

وی افزود: جان کری این صحبت‌ها را فقط برای رضایت و دل خوشی صهیونیست‌ها مطرح کرده و خود آمریکایی‌ها به این حرف اعتقادی ندارند چرا که مقامات واشنگتن نگران وضعیت داخلی و اقتصاد آمریکا هستند و شخص اوباما می‌داند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد در عرصه داخلی با شکست روبه رو می‌شود.

حاجی درباره خطوط قرمز ایران در این مذاکرات اظهار کرد: غنی‌سازی یکی از مواردی است که به هیچ وجه تعلیق نمی‌شود و از حقوق اصلی ملت ایران به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه فعالیت سایت هسته‌ای فردو ادامه می‌یابد، بیان کرد: مواد غنی شده در داخل کشور باقی می‌مانند و توسعه راکتور آب سنگین اراک نیز به مانند گذشته ادامه پیدا خواهد کرد و جمهوری اسلامی در این 4 مورد هیچ معامله‌ای انجام نمی‌دهیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تاریخ، بدبینی ملت ایران به دولت آمریکا را تائید می‌کند، تصریح کرد: ما به مذاکرات هسته‌ای خوشبین نیستیم چرا که دولت آمریکا در طول زمان نشان داده قابل اعتماد نیست و هر لحظه که منافع خود را در خطر دید همه تعهدات خود را به شکلی یک جانبه لغو می‌کند اما با این وجود جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت خود مذاکرات را ادامه می‌دهد و مجلس شورای اسلامی نیز از هیئت مذاکره کننده ایرانی حمایت می‌کند.

وی درباره تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه نهاد‌های مالی و شرکت‌های ایرانی اظهار کرد: این اقدام اتحادیه اروپا ناشی از ضعف آنها در جامعه بین الملل بوده و اقدام تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت نیز برگرفته از همین موضوع است.

حاجی افزود: اگر کشور‌های غربی با تحریم‌ها و اقدامات تروریستی به دنبال امتیاز گرفتن از ایران هستند سخت دچار اشتباه استراتژیک شده‌اند چرا که ملت عاشورایی ایران به طور قطع تسلیم فشار‌ها  نخواهد شد.

وی نقش منفی دولت فرانسه در مذاکرات را شکستی برای این کشور در صحنه بین الملل دانست و خاطر نشان کرد: فرانسوی‌ها تصور کردند از دیگر کشور‌ها عقب افتادند و شروع به سنگ‌اندازی در مذاکرات کردند که به طور مشخص در این بخش سایر کشور‌های 1+5 راهبرد فرانسه را دنبال نمی‌کنند و این کشور به مانند موضعی که در قبال سوریه  گرفت تنها خواهد ماند و همکاری رئیس جمهور این کشور با نخست وزیر جنگ طلب رژیم جعلی صهیونیستی یک اشتباه تاریخی است و فقط مردم فرانسه را تحقیر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.