۱۷:۱۷ - جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

استاندار اصفهان؛

شان مردم شاهین شهر فراتر از داشتن دانشکده فنی است/ اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور می باشد

وجود 2400 واحد صنعتی در شهرستان شاهین شهر و میمه مسئولان شهرستان را بر آن داشت تا با ایجاد آموزشکده فنی و حرفه ای در کنار این ظرفیت عظیم، علاوه بر فراهم شدن تحصیلات متناسب با بازار کار برای جوانان، نیروی ماهر برای این صنایع نیز تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” استاندار اصفهان در آیین افتتاح آموزشکده فنی شاهین شهر سفر هیئت دولت به استان اصفهان را فرصت طلایی دانست و گفت: مردم فهیم استان با حضور گسترده و با اهمیت خود استقبال خوبی از کاروان تدبیر و امید انجام دادند و اینک نوبت دولتمردان است که نسبت به رفع مشکلات مردم توجه و عنایت ویژه داشته باشند.

دکتر رسول زرگر پور گفت: در دهه مبارک فجر 2 هزار و 499 پروژه با اعتباری بالغ بر 13 هزار و 600 میلیارد ریال که 70 درصد آن مربوط به بخش خصوصی است افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین اضافه کرد: طی سالهای 94 و 95 در استان اصفهان 28 پروژه با اعتباری بالغ بر 651 میلیاردو 450 میلیون تومان اجرایی می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور محسوب می شود افزود: در پنج دانشگاه برتر دارای رنکینگ بین المللی و 160 مرکز آموزش عالی استان 330 هزار دانشجو و بیش از هفت هزار نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل می باشند.

زرگر پور با اشاره به جایگاه ویژه ای که استان در صنعت بدست آورده گفت: در برنامه آمایش سرزمین استان دو محور علوم و فناوری و گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دستی جهت توسعه استان پیش بینی شده است. و این بدان معنی نیست که توسعه دیگر صنایع مورد توجه نباشد.

وی با اعلام آمادگی جهت تجهیز این مرکز علمی تصریح کرد: شان مردم شاهین شهر فراتر از داشتن دانشکده فنی است و امیدواریم که روز شاهد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای در این شهر باشیم.

تربیت نیروی انسانی مورد نیاز واقعی جامعه برای بهتر اداره کردن امور است

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه کارآمدی نظام یکی از نیازهای جامعه است و یکی از کارکردها در بخش کارآمدی نظام، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز واقعی جامعه برای بهتر اداره کردن کشور است گفت: هر چه در تربیت نیروی انسانی سرمایه گذاری کنیم بازهم کم است.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: اگر نیروی انسانی متعهد و متخصص به میزان کافی در بخش های مختلف جامعه وجود داشته باشد فراهم کردن دیگر منابع براحتی امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد بالای فارغ التحصیلان رشته های مختلف از دانشگاه های کشور در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه در کشور بدون در نظر گرفتن نیاز بازار کار برای فارغ التحصیلان اقدام به جذب دانشجو می شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: متاسفانه در نتیجه یک تصور غلط که خانواده ها داشتن مدرک تحصیلی عالیه را ملاک خوشبختی فرزندان خود می دانند امروز با آمار بالای افراد بیکار با تحصیلات عالیه در جامعه روبرو هستیم.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بررسی و نیاز سنجی از 2400 واحد صنعتی در شهرستان شاهین شهر و میمه نیاز به وجود آموزشکده فنی در این شهرستان و آموزشکده کشاورزی در شهرستان برخوار احساس شد که آموزشکده فنی از ترم بهمن با دو رشته تاسیسات الکتریکی و برق صنعتی دانشجو پذیرفته و آموزشکده کشاورزی در برخوار نیز برای سال تحصیلی 94 دانشجو ثبت نام خواهد کرد.

حاجی با توجه به گستردگی واحد های آموزشی و نیازسنجی صورت گرفته از رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور درخواست افزایش رشته های ابزار دقیق، مکاترونیک، کامپیوتر، نفت و پتروشیمی را برای این آموزشکده و همچنین قرار دادن این دو آموزشکده در ردیف ملی را کرد.

وی با بیان اینکه: ظرفیت های خوبی که در شهرستان وجود دارد باید مورد استفاده قرار گیرد خاطر نشان کرد: آموزشکده فنی شاهین شهر اولین واحد آموزشی بعد از دانشگاه پیام نور است که از سوی آموزش عالی در این شهرستان دایر می شود.

دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه کارآفرین و تقاضا محور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در آیین افتتاح آموزشکده فنی شاهین شهر ضمن تبریک دهه مبارک فجر، خودباوری را درس بزرگ رهبر کبیر انقلاب دانست و گفت: با ایمان به خودباوری همه امور به خوبی انجام خواهد گرفت.

مسعود شفیعی افزود: افتخارات و آرامش امروز جامعه را مدیون شجاعت و خودباوری رهبری هستیم که محکم و استوار به میدان آمد و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی در خصوص توسعه و افزایش رشته در این آموزشکده به وجود 2 هزار و 400 واحد صنعتی در شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر دانشجویان این آموزشکده شرایط و تسهیلات لازم را نداشته باشند و جذب واحدهای صنعتی نشوند نمی توانیم رشته های آموزشکده را توسعه و افزایش دهیم.

شفیعی بابیان اینکه این آموزشکده باید نیروهای مورد نیاز صنایع شهرستان را تامین کند افزود: صنایع باید رشته های مورد نیاز خود را اعلام کنند تا بر حسب این نیازها آموزشکده با تولید رشته های مکمل نیروی ماهر و مورد نیاز این صنایع تامین کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب نسبت به اشتغال جوانان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای برای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار و صنایع به ازای هر دانشجو 20 میلیون و تجهیزات لازم نیازمند است.

وی به جایگاه مهم و کلیدی دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و از استاندار استان اصفهان درخواست کرد که از دانشکده فنی مهاجر بازدید داشته باشد تا از نزدیک توانمندی دانشگاه فنی و حرفه ای را حس کند.

شفیعی با اعلام اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای تاکنون با 10 واحد دانشگاهی و 13 هزار و 500 دانشجو در سطح کشور مشغول فعالیت است گفت: امروز شاهد افتتاح یازدهمین واحد دانشگاهی فنی و حرفه ای را در شاهین شهر و بزودی نیز دوازدهمین آموزشکده در شهرستان برخوار افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه از نمایندگان مجلس خواستار تصویب ماده 23 به منظور جدایی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش و پرورش را شد و تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه کارآفرین و تقاضا محور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه خیرین باید در تجهیز دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور به کمک ما بیایند به برگزاری کنگره همکاری دولت، صنعت و دانشگاه در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری جهت توسعه ملی کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: هجدهمین کنگره همکاری دولت، صنعت و دانشگاه دارای سه میزگرد مهم است.

وی در پایان گفت: آماده اختصاص دادن یک میزگرد به استان اصفهان جهت بررسی مشکلات این استان در کنگره هستیم.

شفیعی به مدیران صنایع پیشنهاد کرد: به منظور تربیت و آموزش دانشجویان و افراد متخصص، صنایع می توانند تهیه و نوسازی آموزشکده ها را بر عهد بگیرند

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.