۱۶:۵۰ - پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

وزیر ورزش و جوانان:

توجه به اقشار محروم کشور از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است

وزیر ورزش و جوانان گفت: با وجود محدودیت‌های بسیاری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، در دولت تدبیر و امید نگاه به اقشار مستضعف و پاک کردن زنگار فقر مورد توجه ویژه است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” محمود گودرزی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان برخوار با بیان اینکه زحمات مسئولان اداری این شهرستان شاید از چشم ما دور بماند اما از خداوند دور نیست، اظهار کرد: اولویت‌های دولت تدبیر و امید، اولویت‌های نظام اسلامی بوده و فقرزدایی در کنار حفظ تمامیت ارضی، استقلال و آزادی از شعارهای اصلی این دولت است.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید نگاه به اقشار مستضعف و پاک کردن زنگار فقر مورد توجه ویژه است، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، کاهش بهای نفت و یک سوم شدن درآمد کشور نسبت به دو سال گذشته، با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستیم اما با توجه به همین تحریم‌ها درصدد محرومیت‌زدایی از کشور هستیم.

وزیر ورزش و جوانان کشور افزود: با وجود محدود شدن منابع مالی کشور، در حال حاضر شاهد کاهش تورم از 44 درصد به 20 درصد هستیم که حرکت مثبت و سازنده بوده، البته مردم خواهان این کاهش در زندگی روزمره خود هستند اما باید بگوییم اگر تدبیر نبود تورم 44 درصد هم‌اکنون بیشتر نیز شده بود.

وی با بیان اینکه رفع تحریم‌ها از دیگر اولویت‌های دولت است، تاکید کرد: این امر مستلزم رفع یک‌سری پیش‌نیازها است و نمی‌توان نسبت به آنها بی‌اهمیت باشیم بلکه باید برای رفع آنها با جهان مذاکره کرد.

گودرزی گفت: سیاست‌های کلانی که دولت در رابطه با انرژی هسته‌ای پیش‌ روی خود قرار داده مورد تایید و حمایت مردم است و مذاکره اصولی با دنیا منجر می‌شود تمام بخش‌های کشور از جمله مسکن و صنعت رونق یابد.

وی از دیگر اولویت‌های دولت را تقویت زیرساخت‌ها از جمله راه، سد، نیروگاه، دانشگاه و … دانست و اذعان کرد: توجه و رسیدگی به این زیرساخت‌ها اساس و زیربنای کشور را قدرتمند و ثروتمند می‌کند اما این توسعه نیازمند تامین اعتبارات کافی بوده و از آنجا که اقتصاد ما متکی بر نفت است، تا زمانی که نتوانیم نفت را با قیمت مناسب بفروشیم با مشکل مواجه هستیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در حال حاضر مجموع اعتبارات در حوزه عمران وزارت ورزش و جوانان کشور 150 میلیارد تومان است که با توجه به وسعت کشور اعتباری بسیار ناچیز بوده و با کاهش قیمت نفت توان ما در حال حاضر به یک سوم رسیده است.

* سن مبتلایان به بیماران قلبی و عروقی در کشور کاهش یافته است

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که ما در شهرهای بزرگ و صنعتی داریم فقر حرکتی است، تاکید کرد: هرچه ما ماشینی‌تر شده‌ایم تحرک ما نیز کمتر شده است و دور شدن از تحرک موجب چاقی و در ادامه سبب افزایش بیماری‌ها می‌شود.

گودرزی ادامه داد: در حال حاضر سن مبتلایان به بیماران قلبی و عروقی در حال کاهش بوده هرچند که ما با افزایش سن امید به زندگی و رسیدن آن به 72 هستیم و اینجاست که ورزش به عنوان یک ضرورت در کشور باید مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از دانشجویان ما دچار افسردگی هستند، افزود: مفهوم درمان مفهومی دردآور است و ورزش به عنوان عاملی برای پیشگیری از بیماری‌ها نشاط‌آور بوده و مانند درمان، دردناک نیست و در واقع هدف از ورزش افزایش تحرک همگانی به ویژه برای بانوان است و نباید تنها به قهرمان‌پروری تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.