۱۰:۱۸ - پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه؛

جوانان مهمترین سرمایه های کشور هستند

جلسه ی شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور گودرزی نماینده ی ویژه رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان در محل فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور ویر ورزش و جوانان تشکیل شده بود با اشاره به سفر ریاست جمهور و هیات همراه به استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که جمع بندی سفر به جایی برسد که اثرات مثبتی برای استان و بویژه شهرستان های حوزه انتخابی داشته باشد.

حاجی دلیگانی با اشاره به وجود مشکلات عمده در شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: اولین مسئله اصفهانی بودن ماست، چون اصفهانی هستیم و به اصفهان نزدیک هستیم خدماتی به ما تعلق نمی گیرد و بودجه این شهرستان به دلیل همجواری با اصفهان کم است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله مشکلات و معضلات شهرستان شاهین شهر و میمه مواردی از قبیل: شبکه فرسوده فاضلاب شهری، کمبود آب کشاورزی، کمبود فضاهای آموزشی و تحصیلی، نبود پزشک متخصص در شهرستان برای نمونه متخصص مغز و اعصاب و دیگر تخصص های پزشکی، مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی، دامداران و مرغداران می باشد.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه شهرستان میزبان نماینده ویژه دولت و از طرفی وزیر ورزش و جوانان می باشد، با توجه به اینکه جمعیت شهرستان از لحاظ سنی جمعیتی جوان می باشد شایسته است نگاه ویژه به مشکلاتی چون اشتغال، مسکن، ازدواج و ورزش بانوان، که بر سر راه جوانان این شهرستان قرار دارد شده و در جهت رفع این مشکلات چاره ای اندیشیده شود.

shora  13

حسینعلی حاجی دلیگانی در ادامه ضمن درخواست از نماینده ویژه رئیس جمهور جهت انعکاس خواسته های مردم شهرستان به هیئت دولت و رئیس جمهور، برخی از این موارد را بدین شرح عنوان کرد: تخصیص ماده ی ۱۵ در فهرست بودجه توسط دولت تدبیر و امید جهت اجرای متروی شاهین شهر-اصفهان، ارتقای بخش میمه به شهرستان، ایجاد منطقه ی ویژه هوایی در شهرستان، ایجاد منطقه ی آزاد گردشگری و طبیعت گردی در بخش میمه(حیات وحش موته)

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه  نیز در این جلسه با اشاره به سفر ریاست جمهور و هیات همراه به استان اصفهان، در خصوص استقبال مردم از کاروان تدبیر و امید گفت: امروز اصفهان حماسه آفرید و برگ زرین دیگری بر صفحات تاریخ ایران اسلامی و استان اصفهان ثبت نمود.حضوری که قطعا تایید انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و دولت است.

علیرضا بصیری ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در استقبال از رئیس جمهور و هیات همراه تصریح کرد: دولت اکنون در حال مذاکره در عرصه ی بین المللی است و حضور و استقبال مردم باعث قوت قلب و پشتکار هیات دولت خواهد بود.

در ادامه فرماندار شاهین شهر و میمه به بیان مسائل و کمبود های شهرستان در حوزه های مختلف پرداخت و افزود: از وزیر ورزش و جوانان می خواهیم خواسته های شهرستان را در جلسه هیات دولت منعکس نموده تا مردم شهرستان شاهد برکات  آن در آینده ای نزدیک باشند.

معضلات صنایع و واحدهای تولیدی ناشی ازعدم نقدینگی و رکود بازار، عدم تخصیص سهم حق آبه کشاورزان و اعتبارات خشکسالی در سالهای اخیر، آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ، فرسودگی خطوط انتقال آب و شبکه توزیع آب شهری و روستایی، وجود مشکلات مسکن مهر شهرستان، کمبود نیروی انسانی در ادارات و مراکز درمانی، فرسودگی و کمبود فضاهای آموزشی از جمله مسائل و مشکلاتی بود که فرماندار خواهان توجه و مساعدت ویژه دولت برای حل و فصل آنها شد.

بصیری به وجود دو هزار و 400 واحد صنعتی در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد : با حمایت های لازم از این صنایع می توان در جهت پیشبرد اهداف دولت در رفع بیکاری و افزایش رونق اقتصادی همراه شد.

وی همچنین وجود 20 مرکز آموزشی نیمه کاره و وجود مراکز آموزشی فرسوده متعدد در سطح شهرستان را از جمله مهم ترین معضلات موجود اعلام کرد. پشتیبانی و تأمین مایحتاج لازم برای بیش از 200 کیلومتر از جاده های اصلی کشور که در این شهرستان مستقر می باشد از دیگر درخواست های فرماندار شهرستان بود.

فرماندار شاهین شهر و میمه جوانان را مهم ترین سرمایه کشور دانست و بیان کرد: دشمنان اقدام های متفاوتی برای ایجاد انحراف در جوانان نموده اند و لازم است مسؤولان در قبال آینده سازان ایران اسلامی با برنامه ریزی صحیح و فعالیت های فرهنگی احساس مسؤولیت بیشتری داشته باشند.

shora  19

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر در ابتدای این جلسه ضمن تبریک ایام خجسته دهه فجر و خیرمقدم به وزیر کمبود فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی را از عمده مشکلات شهرستان مهاجر پذیر شاهین شهر و میمه عنوان کرد.

اسماعیل فرهادی رییس شورای اسلامی شهرستان نیز ضمن تأیید موارد مطرح شده به از خودگذشتگی مردم شهرستان در هشت سال دفاع مقدس و حضور با بصیرت مردم در دوره های مختلف انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: مردمی این چنین زجر کشیده که در تمام صحنه ها از نظام و انقلاب پشتیبانی کرده اند نیازمند توجه و خدمات بیشتری از سوی دولت مردان هستند.

فرهادی آمادگی شوراهای اسلامی و شهرداری های شهرستان را برای پیشبرد اهداف دولت در شهرستان اعلام کرد. هدایت تحصیلی جوانان ، تهیه مسکن و اتخاذ تدابیر مناسب برای ازدواج آسان جوانان از د یگر موارد مطرح شده در حضور وزیر ورزش و جوانان بود.

سعید اکرم خانی قهرمان سابق کشتی نیز خواسته ها و نیازهای 20 هزار نفر ورزشکار رسمی و جامعه ورزشی شهرستان را اعلام کرد. احداث ورزشگاه 15 هزار نفری شهر ، تکمیل تنها استخر دولتی شهرستان ، حمایت از شش هزار فوتبالیست سامان داده شده ، حمایت از 34 قهرمان برون مرزی و صدها قهرمان ملی حاضر در شهرستان و ایجاد زیرساخت های لازم برای حضور فعال ورزشکاران شهرستان در لیگ های حرفه ای کشور از مهم ترین درخواست های مطرح شده از سوی وی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.