۲۳:۴۱ - جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با ذوب آهن اصفهان امضاء شد

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان خواستار شد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به قابلیت ها و توانمندی های بالای خود می تواند در صورت صلاحدید مدیران و مسئولان این دانشگاه، ذوب آهن اصفهان را در اجرای پروژه آموزشی و تحقیقاتی در کشور عمان یاری کند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در جریان امضای تفاهم نامه علمی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به قابلیت ها و توانمندی های بالای خود می تواند در صورت صلاحدید مدیران و مسئولان این دانشگاه، ذوب آهن اصفهان را در اجرای پروژه آموزشی و تحقیقاتی در کشور عمان یاری کند.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز تفاهم نامه علمی، پژوهشی و فناوری  میان دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به امضا رسید.

این تفاهم نامه که در راستای تحقق سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد زمینه های نوآوری و شکوفایی در پژوهش های علمی به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی و ایجاد ارتباط موثر فعال بین دانشگاه و صنعت از سوی دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر واشقانی معاون پژوهشی این دانشگاه و اردشیر سعد محمد مدیر عامل ذوب آهن اصفهان به امضا رسید.

هدف این تفاهم نامه ایجاد همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و ذوب آهن اصفهان در جهت بسط و توسعه همکاری های علمی، پژوهشی آموزشی و فرهنگی با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنی تولیدی نیروی انسانی و اطلاعات تجربه و تخصص آنان است.

دکتر میرزاده: تفاهم نامه های دانشگاه آزاد اسلامی با بخش های مختلف صنعت، موجب افزایش ماموریت گرایی در این دانشگاه شده است

در این نشست دکتر میرزاده با تاکید بر توانمندی های انسانی و تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان دارای امکانات و توانمندی های بسیار گسترده ای از قبیل نیروی انسانی متخصص کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز است و به این دلیل می تواند بخش قابل توجهی از نیازمندی های بخش صنعت را مرتفع کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این تفاهم نامه در کنار تفاهم نامه های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با بخش های مختلف صنعت کشور به ویژه صنعت نفت، ماموریت گرایی را در این دانشگاه افزایش داده است و به طور حتم موجب خواهد شد تا اساتید و دانشجویان این نهاد آموزشی، صبغه وجودی خود را که همان توسعه ملی است، بیش از پیش پیدا کنند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه امروزه یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها مصرف فولاد است، تصریح کرد: تفاهم نامه مذکور به طور حتم موجب رشد بیشتر صنعت فولاد کشور و تامین بخشی از نیازهای امروز این حوزه خواهد شد.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر تولید آلیاژها و کامپوزیت های فولادی مختلف موجب بالا رفتن ارزش افزوده برای کشور خواهد شد و خام فروشی در این صنعت استراتژیک را کاهش خواهد داد.

دکتر میرزاده با اشاره به اهمیت تولید آلیاژ های گران قیمت فولادی در کشور گفت: حرکت در این مسیر و تولید چنین آلیاژهایی و همچنین تولید خاک های نادر از جمله نیازهای ضروری بخش فولاد کشور است که به طور حتم در سایه همکاری نهادهای علمی و تحقیقاتی با بخش های صنعتی امکان پذیر خواهد شد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی، ذوب آهن اصفهان را در اجرای پروژه آموزشی و تحقیقاتی این شرکت در کشور عمان یاری دهد

در ادامه مدیر عامل ذوب آهن اصفهان نیز امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی را حرکت در مسیر کاهش هر چه بیشتر بخش صنعت با محیط های علمی و دانشگاهی خواند و گفت: بنده به عنوان دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی و فردی که سالیانی زیادی در این دانشگاه تدریس کردم امضای این تفاهم نامه را به فال نیک گرفته و نتایج آن را برای برطرف شدن بخشی از نیازهای صنعت فولاد کشور بسیار مطلوب و ضروری می دانم.

ردشیر سعد محمدی افزود:ذوب آهن اصفهان به عنوان قدیمی ترین صنعت کشور امروزه در مسیر اعتلای هر چه بیشتر صنعت فولاد کشور گام برداشته و در این مسیر برای توسعه تولید و خودکفایی هر چه بیشتر نیازمند همکاری گسترده با نهاد های علمی و تحقیقاتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر صنعت به کشور عمان و انعقاد تفاهم نامه همکاری برای آموزش نیروی انسانی این کشور در بخش فولاد گفت: پروژه همکاری ذوب آهن اصفهان با کشور عمان که در هفته آینده با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت رسمی وارد فاز اجرایی خواهد شد، بستر مناسبی برای معرفی و حضور پر رنگ دانشگاه آزاد اسلامی برای انجام فعالیت های آموزشی تحقیقاتی است.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: این پروژه در کشور عمان فرصت مناسبی برای دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی هر چه بیشتر توانمندی های خود در خارج از کشور است و اگر مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای این همکاری آمادگی داشته باشند، شرایط آن در سفر هفته آینده مهیا خواهد شد.

وی با تاکید بر همکاری ذو ب آهن اصفهان با دو واحد خوراسگان و نجف آیاد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هم اکنون 60 نفر از کارکنان و متخصصان ذوب آهن اصفهان در این دو واحد در حال گذراندن مقاطع ارشد و دکتری خود هستند که امیدوارم با امضای این تفاهم نامه زمینه این همکاری ها هر چه بیشتر فراهم شود.

مدیر عامل ذو ب آهن اصفهان اظهار داشت: امروزه با توجه به تحولات گسترده در تکنولوژی و دانش فنی در حوزه صنعت فولاد نیازمند حرکت در مسیر توسعه علمی و فن آوری برای دستیابی به بازارهای صادراتی هستیم که این تنها با توجه به استانداردهای جدید در این بخش انجام خواهد شد که بیش از هر زمانی تعامل دانشگاه و صنعت را می طلبد.

در پایان نیز دکتر میرزاده با اشاره به درخواست همکاری مدیر عامل ذوب آهن اصفهان برای حضور دانشگاه آزاد اسلامی در پروژه آموزشی و تحقیقاتی این شرکت در کشور عمان، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کاملی برای حضور در این پروژه دارد و به این منظور می تواند از واحد امارات خود در زمینه بهره گیری از اساتید خارجی و داخلی و واحدهای توانمند خود در سراسر کشور بهره گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.