۱۷:۲۱ - یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

گلزار شهدای شهر گز دارای یادمان و مجموعه فرهنگی می شود

در پی درخواست ها و بازدید فرماندار شهرستان به همراه شهردار و شورای شهر گز از گلزار شهدای این شهر مقرر شد گلزار شهدا یادمان و مجموعه فرهنگی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” به منظور بررسی مسائل و مشکلات گلزار شهدای شهر گز فرماندار شهرستان به همراه شهردار و اعضای شورای شهر گز، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان از گلزار شهدا بازدیدو سپس در جلسه ای به همین منظور شرکت کردند.

علیرضا بصیری در این جلسه با اشاره به جایگاه و نقش والای شهدا در خودباوری جوانان امروز در عرصه های مختلف علمی، پیشرفت های علمی صنعت نظامی کشور را مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با بیان اینکه گرچه امروز جنگ نظامی تمام شده است اما دشمنی ها بر علیه ایران تمام نشده است افزود: دشمن پس از شکست در جنگ نظامی در برابر قدرت بزرگ منطقه خاورمیانه با تغییر استراتژی خود جنگ فرهنگی و اقتصادی را آغاز کرده است.

فرماندار شهرستان اضافه کرد: ملت ایران قطعا خواهد توانست همانند هشت سال دفاع مقدس سر افرازانه در مقابل این دشمنی ها بایستد.

وی خاط نشان کرد: بحمدالله ایران اسلامی به واسطه خون پاک شهدا و مجاهدتهای ایثارگران امروز یکی از آرام ترین و امن ترین کشورهای منطقه است.

بصیری در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، تلفات و خسارات جنگ نظامی را شهادت و جانبازی دانست اما تلفات و خسارات در جنگ نرم را بسیار خطرناک یعنی خروج از دین و تضعیف ایمان و ایجاد انحراف در باورهای مردم بیان کرد و گفت: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه هر جا یاد و نام شهدا باشد تهاجم فرهنگی کم رنگ است. گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده یک وظیفه همگانی است و بی شک تاسیس مراکز فرهنگی در کنار گلزارهای شهدا می تواند به این امر کمک شایانی کند.

ایجاد یادمان شهدای شهر گز، ایجاد مرکز فرهنگی گلزار شهدا، تجهیز و زیبا سازی و ساماندهی گلزار شهدا از جمله موارد مطرح شده در این بازدید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.