۱۱:۳۵ - جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

نگاهی به زندگینامه پادشاه جدید عربستان؛

تکیه پادشاه مبتلا به آلزایمر بر مسند قدرت

هفتمین پادشاه عربستان و بیست و پنجمین پسر عبدالعزیز درحالی بر مسند قدرت می نشیند که در سن 80 سالگی از بیماریهای جسمانی و آلزایمر رنج می برد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ پس از درگذشت ملک عبدالله در 91 سالگی، دربار عربستان اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز(80 ساله) برادر ملک عبدالله و ولیعهد وی پادشاه عربستان شد.

سلمان بن عبدالعزیز هفتمین پادشاه عربستان و بیست و پنجمین پسر عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید است.

وی در 31 دسامبر سال 1935 در ریاض به دنیا آمد.

 سلمان بن عبدالعزیز یکی از ارکان مهم خانواده آل سعود، از طایفه سدیری  و دبیر کل امور محرمانه و رئیس این شورا و همچنین مشاور شخصی پادشاه های عربستان محسوب می شد.

وی فعالیت سیاسی خود را از سال 1954 و در حالی که 19 سال سن داشت آغاز کرد و به عنوان امیر منطقه ریاض منصوب شد.

763804

 

پادشاه جدید عربستان همچنین در سال 2011 پس از مرگ «سلطان بن عبدالعزیز» ولی عهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان توسط ملک عبدالله به سمت وزیر دفاع این کشور منصوب شد و پس از مرگ «نایف بن عبدالعزیز» ولیعهد وقت عربستان در سال 2012 به عنوان ولیعهد جدید  عربستان منصوب شد

وی همچنین در سال 2010 یک عمل جراحی در ناحیه ستون فقرات خود در آمریکا داشته است و مدتی را پس از عمل در این کشور گذرانده است.

چنانکه در اخبار موجود است وی نیز همچون پادشاه پیشین عربستان و برادر خود از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نیست چنانکه طبق برخی گزارشها وی دچار آلزایمر است.

پیش بینی می شود که با اعلام سلمان بن عبدالعزیز به عنوان پادشاه جدید عربستان تغییر چندانی در وضعیت سیاست خارجی این کشور به وجود نیاید.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.