۰۸:۴۵ - سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲

در کانون فکری کودکان ونوجوانان شاهین شهر برگزار کرد.

سوگواره عاشورایی کودکان کربلا

همزمان با دهه دوم ماه محرم سوگواره عاشورایی «جلوه های عاشورا در شهر من» با هدف آشنایی بیشتر کودکان با آیین های عاشورایی، آموزه های اصیل فرهنگ شیعی، مفاهیم ایثار، شهادت طلبی، ظلم ستیزی و قیام حضرت سیدالشهداء(ع)، با حضور شمار زیادی از دانش آموزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، پسنده مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر با بیان اینکه کربلا به اصل خود رسیدن است اظهار داشت: با اجرای این طرح سعی برآن شده تا در راستای  تقویت و تعمیق باورهای دینی در وجود بچه ها و آشنایی با فلسفه آیین های عزاداری قدم برداریم.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر با اشاره به اهمیت آشنایی این قشر با فرهنگ عاشورا اظهار داشت: برقراری ارتباط میان نسل جدید و فرهنگ عاشورا و آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و سیره عملی امام حسین(ع) از مهم ترین اهداف اجرای فعالیت های کانون پرورش فکری خواهد بود.

وی گفت: از طریق داستان عاشورا و بیان واقعیتهای آن بدون هیچ تغییر و کاستی و با معرفی امام حسین(ع) و یاران گرانقدرشان و بیان نقش هر یک از آنها می توان دید چگونه عاشورا بر افکار جوانان و نوجوانان تأثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: معرفی صحیح فرهنگ عاشورا و  تقویت فهم کودکان و نوجوانان از آرمان ها و منش امام حسین(ع) موجب بی اثر گذاشتن تبلیغات سوء رسانه های غربی بر نوجوانان و جوانان مسلمان می شود.

این مراسم با قرائت جمعی دعای فرج توسط دانش آموزان شروع و سپس یکی از مربیان کانون، با بیان دلنشین قصه ای جالب برای کودکان گفتند.در ادامه حجة الاسلام اسلامی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه، با اشاره به حضور کودکان در صحنه کربلا و همچنین ازنقشی که آنان در واقعه کربلا داشتند، اظهار نمودند: ما باید در زندگی همیشه امام حسین (ع) و یارانشان را الگو قرار دهیم تا به مقصد برسیم و به بیراهه نرویم، خداوند ائمه معصومین را برای هدایت ما انسانها فرستاده است.واقعه کربلا سراسر درس زندگی می باشد و همه باید سعی کنند در زندگی پیرو راه حضرت امام حسین(ع) باشند.

در ادامه کودکان آموخته های خود از صحنه های کربلا را در قالب نقاشی به تصویر کشیدند.قرائت زیارت عاشورا، اجرای سرود دسته جمعی دانش آموزان. پذیرایی با غذای نذری ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

SAM_0762

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.