۰۸:۴۵ - چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

دانستنی هایی در مورد آجیل ها

 گردو تنها آجیلی است که دارای اسید های چرب امگا 3 است.پسته باعث تقویت قلب می شود و افراد را از ابتلا به سرطان پروستات و سینه دور می کند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ دانه های آجیل از اعجاب انگیز ترین خوراکی ها هستند.آنها سرشار از چربی های مفید برای قلب،فیبر و مواد مغذی هستند. آنها فاقد قند و مقدار بسیار کمی کربوهیدرات دارند و از همه مهمتر بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

اما با وجود همه محاسنی که دارند بسیاری از افراد باید به دلیل چربی و کالری زیاد این مواد از آنها دوری کنند.البته زیاد سخت نگیرید دلایل زیادی وجود دارد که به خاطر آن به شما توصیه می کنیم که آجیل را از برنامه غذایی خود حذف نکنید.
بر اساس یافته های علمی افرادی که آجیل در برنامه غذایی آنها قرار دارد به نسبت آنهایی که آجیل نمی خورند عمر طولانی تری دارند.علاوه بر این احتمال ابتلای آنها به بیماری های قلبی و عروقی و مرگ ناشی از سرطان کمتر است.

بادام هندی
هیچ دقت کرده اید که کسی بادام هندی را با پوست داخل آجیل نمی ریزد؟ دلیل این است که پوست بادام هندی برای بدن ضرر دارد. بیشتر موادی که باعث حساسیت زا بودن بادام هندی می شود در پوست آن قرار دارد. اما این دلیل نمی شود که شما به کل بادام هندی را فراموش کنید. بادام هندی برای کنترل دیابت بسیار موثر است.

پسته
رنگ سبز پسته به خاطر وجود کلروفیل در آن است.مصرف پسته باعث افزایش آنتی اکسیدان خون می شود. پسته باعث تقویت قلب و کاهش خطرابتلا به سرطان ریه می شود. پسته می تواند به عنوان یک میان وعده خوشمزه و یا همراه با سالاد مصرف شود.

گردو
گردو تنها آجیلی است که دارای اسید های چرب امگا 3 است.پسته باعث تقویت قلب می شود و افراد را از ابتلا به سرطان پروستات و سینه دور می کند.

بادام زمینی
بادام زمینی در واقع جزو آجیل ها نیست بلکه جزو حبوبات است. بر اساس مطالعات فرزندان مادرانی که در دوران بارداری آجیل و بخصوص بادام زمینی می خورند کمتر احتمال دارد که به بادام زمینی حساسیت داشته باشند.

بادام
بادام برای دستگاه گوارش بسیار خوب است.بر اساس مطالعات چربی های موجود در بادام نقش مهمی در افزایش باکتریهای مفید روده دارد. علاوه بر این مصرف بادام باعث احساس سیری می شود و برای کاهش وزن بسیار مفید است.

فندق
فندق در میان آجیل ها بیشترین کالری را دارد و برای قلب بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.