۰۷:۵۹ - چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

فرمانده نیرو انتظامی شاهین شهر و میمه خبر داد:

شناسایی و دستگیری سارقین حرفه‌ای منازل در شاهین شهر واعتراف به 21 فقره سرقت

سرهنگ مختاری فرمانده نیرو انتظامی شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری دو برادر سارق و اعتراف آنها به 21 فقره سرقت منزل در شهرهای شاهین شهر و اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نافرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن اعلام این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد در سطح شاهین شهر موضوع شناسایی و دستگیری سارقین به طور ویژه در دستور کار مامورین پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و مامورین به همین منظور تحقیقات خود را آغاز و پس از چند هفته تحقیق و تلاش مستمر به ردپای دو برادر به هویتهای”م-ک” و “ب-ک” اهل و ساکن یکی از استان های غربی کشور پی برده و دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ رجبعلی مختاری افزود: این دو برادر مدتی پیش با سکونت در شاهین شهر به طور حرفه ای اقدام به سرقت منازل در سطح شهرهای اصفهان و شاهین شهر می کردند و سپس اموال مسروقه را که بیشتر طلاجات بودند را به زادگاه خود در یکی از استان های غربی کشور برده و به فروش می رساندند. لذا مامورین موفق شدند با شگردهای خاص پلیسی مخفیگاه این دو سارق را در زادگاه شان شناسایی و سپس با اخذ نیابت قضایی به محل اعزام و ایشان را دستگیر نمایند.

وی در ادامه با اشاره به کشف تعداد زیادی اموال مسروقه در منازل سارقین اظهار کرد: در این زابطه هر دو سارق به پلیس آگاهی شهرستان منتقل و تحقیقات از ایشان آغاز شد که در نتیجه تحقیقات صورت گرفته سارقین صراحتا به 21 فقره سرقت در شاهین شهر و اصفهان اعتراف کردند.

سرهنگ مختاری در پایان با بیان اینکه شهروندان می توانند با رعایت چند نکته ساده امنیتی در منازل خود تا حد زیادی از وقوع سرقت پیشگیری نمایند از عموم همشهریان عزیز خواست تا به موارد ذیل توجه ویژه ای داشته باشند.

1- ضمن استفاده از قفلهای ضد تخریب برای دربهای ورودی منازل بخصوص درب بالکن و پشت بام بر روی کلیه پنجره های قابل دسترسی و نفوذ پذیر منزل و دیوارهای کوتاه حیاط، حفاظ مطمئن نصب نمایید.

2- برای جلوگیری از توپی زنی قفل درب ورودی منزل، لوله ای فلزی را دور آن جوش دهید و آن را ایمن نمایید.

3- در صورت تغییر مکان حتما قفلهای درب اصلی را تعویض نمایید.

4- حتی الامکان از آیفون های تصویری حافظه دار استفاده نمایید.

5- هنگام خروج از منزل به اتومبیل های متوقف شده در کوچه و سرنشینان آن توجه داشته باشید و در صورت مشاهده موارد مشکوک با 110 تماس بگیرید.

6- اگر افرادی به عنوان مامور سازمان های مختلف به درب منزل شما مراجعه کردند قبل از شناسایی کامل آنها و روئیت کارت شناسایی، آنها را به داخل منزل راه ندهید.

7- چنانچه در همسایگی شما افراد مظنون و مشکوک یا معتاد و مجرد سکونت دارند و یا سابقه رفت و آمد های مشکوک و جابجایی وسایل در مواقع شب و خلوت را دارند سریعا به پلیس 110 اطلاع دهید.

8- از نشان دادن محل نگهداری وجوه نقد و جواهرات در منزل به افراد غریبه و غیر قابل اعتماد خودداری و حتی الامکان وجوهات نقد و طلاجات خود را داخل منزل نگهداری نکرده و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.