۲۰:۳۰ - دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳

مراقبت های دینی در رفتار با دختر و پسرهای نابالغ

در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که: هنگامی که دختر به سن شش سالگی رسید، پسرها نباید او را ببوسند و پسر نیز هنگامی که به هفت سالگی رسید، نباید زن ها را ببوسد [و یا زن ها او را ببوسند].

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ بی تردید شما نیز در میان اطرافیان خود افرادی را دیده اید که گاه دختران و پسرانی با سنی حدود 7 الی 8 سالگی را محرم می دانند و می گویند هنوز به سن تکلیف نرسیده است، اما این گونه از افراد باید بدانند که دستورات دین سن مشخصی را برای نامحرم بودن دختران و پسران بیان داشته است!

در این باره از امام صادق (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: هنگامی که دختر به سن شش سالگی می رسد نباید او را [نامحرمان در بغل بگیرند و] ببوسند و همچنین نقل شده است که در مجلسی حضرت رضا (ع) همراه با یاران خود دعوت شده بودند و دختر بچه ای را اهل آن مجلس می گرفتند و به یکدیگر می دادند [تا از روی محبت او را ببوسند] و چون به حضرت رضا (ع) نزدیک شد و ایشان از سن او سوال فرمودند، آنان پاسخ دادند: پنج ساله است، پس امام (ع) او را از خود دور فرمود [و از بوسیدن او پرهیز نمودند].

در روایتی دیگر از امام صادق (ع) آمده است که: هنگامی که دختر به سن شش سالگی رسید، پسرها نباید او را ببوسند و پسر نیز هنگامی که به هفت سالگی رسید، نباید زن ها را ببوسد [و یا زن ها او را ببوسند].

منابع:

1- شیخ حر عاملی. وسائل الشیعه، ج 14: 170.

2- شیخ صدوق. من لا یحضره الفقیه، ج 2: 140.

3- حسینی بهارانچی. آیین همسرداری و زندگی در اسلام: 185.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.