۱۱:۳۳ - سه شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳

تلویزیون ارزان شد

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از کاهش 10 تا 30 درصدی قیمت تلویزیون‌های LED و 3D در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: این کاهش قیمت منجر به کاهش چشم‌گیر قاچاق در این بخش شده است چراکه در گذشته حجم زیادی از قاچاق تلویزیون را به خود اختصاص می‌داد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ محمد طحان‌پور، اظهار کرد: با توجه به این‌که قاچاق در تلویزیون‌های با قیمت بالا بیشتر اتفاق می‌افتد، بنابراین با توجه به کاهش قیمتی که ظرف یک ماه اخیر شاهد بودیم، میزان قاچاق به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: تولید‌کنندگان داخلی حاشیه‌ سود خود را کاهش دادند و برای جلوگیری از قاچاق دست به این اقدام زدند.

وی با بیان این‌که در بخش تلویزیون عرضه بیش از تقاضاست، تاکید کرد: قیمت تلویزیون با توجه به هزینه‌هایی که دارد و باید مطابق با تکنولوژی روز دنیا پیش برود بالاست و از طرفی قدرت خرید مردم کم است، ولی با توجه به این‌که قاچاق در این بخش زیاد بود کارخانجات تولید‌کننده دست به این اقدام زدند.

طحان‌پور با بیان این‌که در حوزه تلویزیون و یا حتی یخچال و ماشین لباسشویی فعلا نمی‌توانیم با دیگر کشور‌ها رقابت کنیم، چون قیمت این لوازم بسیار بالاتر از کشور‌های دیگر است، گفت: در این زمینه باید برنامه‌هایی تدوین شده و از تولید‌کنندگان حمایت شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت گفت: وارد‌کنندگان در حوزه لوازم خانگی که باید از سازمان‌های مربوطه مجوز بگیرند بهتر است از طرف اتحادیه ما نیز تایید شوند، چون کارشناسان ما خبره و متخصص بوده و می‌توانند وارد‌کنندگانی که دارای اطلاعات و توانایی کافی در بخش مربوطه هستند را شناسایی کرده و هر کسی وارد این حوزه نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.