۱۶:۱۰ - سه شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳

عضو مجلس خبرگان رهبری:

برخی از افراد هنوز فتنه را درک نکرده اند/ در جریان فتنه، بصیرت داشتن افراد مهم است

آیت الله مهدوی در همایش گرامیداشت حماسه نهم دی ماه گفت: متاسفانه برخی از مسئولین هنوز فتنه را درک نکرده اند و حاضر نیستند از رهبری تبعیت کنند و با سکوت خود از فتنه حمایت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناعضو مجلس خبرگان رهبری در همایش گرامیداشت حماسه 9دی شاهین شهر با استناد به آیات و روایات به بررسی اصل فتنه پرداخت و گفت: خداوند متعال وجود فتنه را به عنوان سنت خود در بین ادیان معرفی می کند.

آیت الله سیدابوالحسن مهدوی با بیان اینکه: گرچه ظاهر فتنه بسیار تاسف بار و خسارت آور است و اعتبار و قدرت کشور را تضعیف می کند اما فتنه فوایدی نیز دارد افزود: وقتی فتنه واقع می شود باطن، ضعف و قوت افراد مشخص می شود و خداوند می فهماند و تثبیت می کند که چه کسانی راست و چه کسانی دروغ گفته اند.

وی در ادامه اضافه کرد: عده ای منافق گونه ادعا می کردند که انقلاب، قانون و رهبری ولایت فقیه را قبول دارند و از یاران انقلاب هستند ولی در جریان فتنه و در روز عاشورا باطن آنها مشخص شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه: جریان فتنه آسیبهای جدی به کشور وارد کرد از جمله (توهین به مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام، توهین به مرجعیت و عدول از شعارهای اصلی نظام که هزاران جوان برای بدست آوردن آنها خون دادند)، که هیچ کدام برای ما قابل قبول نبود. افزود: آنچه که در جریان وقوع فتنه با اهمیت است بصیرت داشتن افراد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با استناد به روایتی از حضرت علی علیه السلام ریشه وقوع فتنه را پیروی از هوای نفسانی عنوان کرد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه در جریان وقوع فتنه باید بصیرت درونی انسانها باز باشد خاطر نشان کرد: انسان نباید سطحی نگر، حال و ظاهر نگر باشد بلکه باید عمق فکری داشته و باطن نگر باشد. و این از ویژگی های انسان های با بصیرت است.

وی در  ادامه تفکر داشتن، عبرت گرفتن از تاریخ، تقوا داشتن، پیگیری کردن نقشه های دشمنان و تبعیت از فرامین رهبری و ولایت فقیه را عوامل پنجگانه بصیرت دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز کسانی هستند که فتنه را درک نکرده اند، این افرادباید خجالت بکشند که بیایند و خودشان را تابع ولایت فقیه بدانند.

آیت الله مهدوی تنها راه نجات برون رفت از غبار فتنه را بصیرت دانست و به مدیران و مسئولان توصیه کرد عوامل پنجگانه کسب بصیرت را برای مجموعه خود تبیین نمایند.

وی اعتیاد و شهوت را ازعوامل و نقشه های دشمن دانست که در تلاش است بوسیله این دو عامل ایمان و اعتقاد جوانان را از بین ببرد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه: متاسفانه برخی از مسئولین هنوز فتنه را درک نکرده اند و حاضر نیستند از رهبری تبعیت کنند و با سکوت خود از فتنه حمایت می کنند، گفت: گاهی سکوت برخی افراد به دشمن جرات می دهد .

وی تصریح کرد: فریب خورده کسانی هستند که می گویند رهبر هم ممکن است فریب بخورد و اشتباه کند در حالی که در هیچ کجای دنیا مثل مقام معظم رهبری کسی را سراغ نداریم، این افراد بصیرت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.