۲۱:۲۶ - یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳

در نشست منطقه ای مسئولان کانون های فرهنگی اجتماعی مطرح شد:

رویکرداصلی کانون های فرهنگی اجتماعی بانوان ارتقاء سطح آگاهی، بینش و توانمندسازی بانوان است

نشست مدیر کل امور بانوان استانداری استان با مدیر عاملان کانون های فرهنگی اجتماعی پنج شهرستان استان در فرمانداری شاهین شهر و میمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ یکی از سازمان های مردم نهاد در فرمانداریها کانون فرهنگی اجتماعی بانوان است که از سال 72 دولت تصمیم به تشکیل این سازمان با هدف ارتقاء سطح آگاهی، بینش و توانمندی‏ های زنان و ارتقاء سطح مشارکت اجتماعی و حضور مؤثر بانوان گرفت.

نشست منطقه ای مسئولان کانون های فرهنگی اجتماعی شهرستان های آران و بیدگل، نطنز،کاشان، خور و بیابانک وشاهین شهر و میمه با حضور دکتر اثنی عشران مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری اصفهان در محل فرمانداری برگزار شد.

مدیر کل امور بانوان استانداری ابتدا با فرماندار شهرستان، بخشداران شهرستان و شهرداران شهر های گز و گرگاب دیدار و نشست جداگانه ای برگزار کرد و سپس در جمع مسئولان کانون های فرهنگی اجتماعی پنج شهرستان استان اظهار کرد: توصیه وزارت کشور بر هدایت، توسعه و تقویت کانون های فرهنگی اجتماعی است.

دکتر اثنی عشران ضمن تاکید به مسئولان کانون ها نسبت به ثبت رساندن کانون ها و گرفتن مجوز فعالیت، به خارج شدن کانون ها از حالت متمرکزی و ایجاد کانون های جدید در دیگر نقاط شهرستان ها توصیه کرد.

وی با بیان اینکه هیچ ردیف بودجه ای برای کانون ها منظور نشده است گفت: هدف و رویکرد اصلی کانون ها تشکیل کلاس های فرهنگی از قبیل(آموزش خانواده، جلسات مشاوره پیش از ازدواج و… )برای بانوان است لذا کانون ها می توانند برای تامین هزینه های جاری خود کلاس های هنری برگزار کنند.

مدیر کل امور بانوان استانداری استان خلاق بودن و داشتن روحیه و انگیزه بالا برای فعالیت مهمترین شرط انتخاب مدیرعاملان کانون ها عنوان کرد و گفت: آسیب شناسی کانون ها از وظایف فرمانداریها می باشد.

وی توانایی جذب مخاطب با استفاده از بانوان مستعد و توانمند جوان را از دیگر ویژگی های مسئولان کانونها دانست و افزود: تا پایان سال دوره های آموزشی ویژه مدیرعاملان برگزار خواهد شد.

در ادامه پس از ارائه شرح مختصری از فعالیت ها و نقطه نظرات مدیر عاملان کانون های شرکت کننده در نشست (شهرستان های آران و بیدگل، نطنز، کاشان، خور و بیابانک وشاهین شهر و میمه)، از مدیر عامل فعال کانون فرهنگی اجتماعی بانوان شهر گز تقدیر بعمل آمد.

بازدید مدیر کل امور بانوان استانداری به همراه مدیر عاملان کانون ها از کانون و نمایشگاه کانون فرهنگی اجتماعی شهر گز، کتابخانه و موزه مردم شناسی، باغ بانوان و زیارت قبور مطهر شهدای گمنام این شهر از دیگر برنامه های این همایش بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.