۱۳:۴۸ - چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳

همزمان با هفته پژوهش؛

پژوهشكده علم و دين در مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني شاهین شهر افتتاح شد

پژوهشكده علم و دين در مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني نرجس خاتون(س) شاهين شهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“؛ حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در آیین افتتاح پژوهشكده علم و دين در مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني نرجس خاتون(س) شاهين شهرگفت: علم مقدمه كار پژوهشي است و ذي المقدمه بياني است كه ما مردم را با آن آشنا مي كنيم و يا كتابي است كه در اختيار مردم قرار مي دهيم.

 وی با اشاره به روايتی كه وقتي انسان از دنيا مي رود همه پرونده هایش جز سه دسته  از جمله «عالم ينتفع بعلمه»« عالمي كه علمش به او نفع مي  رساند» بسته مي شود، اظهار داشت: باید تلاش کنیم در زمینه های علمی پژوهشی آثار ماندگار و تاثیرگذاری برجای بگذاریم.

 حجت‌الاسلام ابطحی به بزرگاني چون محقق حلي(ره)، شهيداول و شهيدثاني(ره)، امام خميني(ره)، شيخ عباس قمي، علامه مجلسي، شيخ انصاري و آخوندخراساني كه ازعلما شيعه هستند، اشاره كرد و اظهار داشت: هريك از این بزرگان كتب بسياري را در ترويج دين مبین اسلام  نگاشته اند.

 وی خطاب به طلاب علوم ديني تصریح کرد:  علم را فرا بگيرید و به صورت جدي به پژوهش بپردازید  و  پژوهش را در حوزه هاي علميه مبناي تحصيل قرار دهید.

 در ادامه این آیین عفت رمضانيان،  معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ضمن گراميداشت هفته پژوهش از طلاب خواست: با علم و تحقيق پاسخگوي شبهات روز باشند و با نقد و اظهار نظر مقالات و پايان نامه هاي مطلوبي تدوين نمايند.

وی تاکید کرد: سه معاونت آموزش، فرهنگي و تهذيب و پژوهش در كنار يكديگر، مي توانند طلابي با علم و اخلاق و پژوهشگر تربيت نمايند.

 پژوهشكده علم و دين با پنج سيستم كامپيوتري مجهز به نرم افزارهاي علوم اسلامي از جمله نرم افزارهاي نور و قائميه است که اين پژوهشكده به عنوان يك مرکز رایانه ای اسلامي آماده خدمات رساني به طلاب است.

 مدرسه علمیه نرجس خاتون، سال 76 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به دست آیت الله العظمی حسین مظاهری، در شاهین شهر اصفهان افتتاح شده و هم‌اکنون 141 بانوی طلبه در آن تحصیل می کنند.

منبع: شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.