۲۱:۴۹ - چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳

مراکز علمی با آسیب شناسی و ارائه راهکارهای علمی کمک شایانی به رفع معضلات خواهندداشت

بصیری فرماندار شهرستان در سومین سمینار آسیب شناسی موتور سواران بر لزوم استفاده از توان علمی و پزوهشی دانشگاه ها با همکاری نهادهای مرتبط در خصوص آسیب شناسی معضلات اجتماعی شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نادانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان سومین سمینار آسیب شناسی اجتماعی با موضوع آسیب شناسی موتورسواران را با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه شاهین شهر، سرهنگ حسین زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ حسین غلامی رئیس پلیس راهور استان اصفهان و جمعی از مسوولان شهر در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر برگزار کرد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در این همایش ضمن تجلیل از اقدامات دستگاههای ذیربط در راستای فرهنگ سازی و حرکت به سوی جامعه سالم و  ایمن، ایجاد زیرساخت های لازم در حمل و نقل روان، برنامه ریزی برای کاهش تصادفات افزود: با توجه به تاکید مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت مسئله ی فرهنگ و لزوم اصلاح برخی رویکردهای فرهنگی و سبک زندگی، لازم است در سالی که با نام فرهنگ پیوند خورده در این زمینه کارهای جدی صورت بگیرد.

علیرضا بصیری با اشاره به توان علمی، پژوهشی دانشگاهها در خصوص آسیب شناسی معضلات اجتماعی- فرهنگی گفت: با همکاری نهادهای اجرایی و دانشگاه ها به عنوان نهادی پژوهشی می توان در حوزه های مختلف اجتماعی و با توجه به بافت جوان جمعیت شهرستان و نیاز مبرم به آسیب شناسی فرهنگی- اجتماعی به دستاوردهای بزرگی نائل خواهیم آمد .

رییس شورای ترافیک شهرستان افزود: با توجه به اینکه هر شهروند ممکن است روزانه بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف عبور و مرور درون شهری کند ساماندهی ترافیک را مسئله ای حائز اهمیت برشمرد و گفت: تردد موتورسواران به ویژه در معابر درون شهری ارتباط مهمی با سلامت جسمی و ذهنی شهروندان دارد.

فرماندار ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر راکبان موتورسیکلت ها  را قشر جوان جامعه تشکیل می دهند و از آنجا که راهبرد کلان نظام توجه به سلامت و امنیت زندگی جوانان و حمایت اجتماعی از نسل جوان با رویکردی آسیب شناسانه است توجه به این موضوع را حائز اهمیت دانست.

فرماندار در پایان سخنانش ضمن بررسی تطبیقی وضعیت موتورسواری در شاهین شهر با سایر نقاط کشور، آمار مربوط به این شهر را بسیار خوب توصیف نمود و افزود: بنا به داده های آماری، شاهین شهر وضعیت خوبی در سطح کشور دارد که این مرهون تلاشهای پرسنل نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری شاهین شهر و دیگر دستگاههای مسئول است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.