۱۲:۳۶ - جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳

خزندگان در کمین مادر و نوزاد

پیروی از مد‌های رایج غربی بر سبک زندگی تأثیر گذاشته است یکی از این مد‌ها که امروزه بیش از پیش به چشم می‌خورد، نگهداری از دوزیستان و خزندگان در فضای داخلی خانه است اما در پشت این مدهای دردسرساز مشکلات جدی پنهان است که بخصوص سلامتی زنان باردار و نوزادان تازه متولد شده را به خطر می‌اندازند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نابه نقل از ایران، بارداری زمان مناسبی برای نگهداری از حیواناتی مانند مار، ایگوانا و لاک پشت‌ها نیست. این خزندگان سلامتی زنان حامله و نوزادان را تهدید می‌کنند.

باکتری سالمونلا که یکی از علل شایع مسمومیت‌های غذایی است در مدفوع این حیوانات یافت می‌شود، بنابراین قرار گرفتن زنان حامله در معرض آنها عوارضی را در پی دارد.
از آنجا که نوزادان تازه متولد شده سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باکتری سالمونلا نوزادان را نیز در معرض بیماری‌های مربوط به نقص سیستم ایمنی قرار می‌دهد. گفته می‌شود همه حیوانات خانگی از جمله دوزیستان و خزندگان حداقل تا سن ۵ سالگی کودک باید از محیط خانه دور باشند.
زنان باردار باید از تماس با هر نوع جونده و خزنده‌ای پرهیز کنند. جوندگانی مانند همستر به طور معمول حامل ویروس «کریومننژیت» (LCMV)هستند که باعث سقط جنین و نقایص شدید هنگام تولد می‌شود. برخی علائم و نشانه‌های این ویروس شامل تب، سردرد، خستگی، درد عضلانی یا سفتی گردن، تهوع و استفراغ و بی‌اشتهایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.