۱۵:۳۸ - چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳

چرا نتیجه مبارزه با فساد ملموس نیست؟!

ولی فقیه زمان دلگیر است

مسؤولان اگر می خواهند واقعا با فساد مبارزه کنند به جای ژست گرفتن و شعار دادن، باید ملاحظات حزبی و جناحی را کنار بگذارند و فارغ از هر گونه حب و بغض های گروهی و شخصی به مبارزه با فساد بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نابه نقل از حرف ما/ فقط چند جمله بود اما چنان سوزی در آن نهفته بود که دل را به درد می آورد. آنجا که فرمود: « این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هر گونه ملاحظه ای بگیرند و اجرا کنند.»

سوز این جملات را وقتی بیشتر احساس می کنیم که متوجه شویم معاون اول رئیس جمهور در اوایل ماه جاری با نوشتن نامه ای خدمت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) ضمن خبر دادن از برگزاری قریب الوقوع همایشی ملی برای مبارزه با فساد، از معظم له می خواهد که بنا به صلاحدید خویش یا در ابتدای این همایش پیامی داشته باشند یا در پایان آن دیداری انجام شود اما ولی فقیه زمان، تنها به نوشتن چند جمله در حاشیه نامه اکتفا می کنند. جملاتی که حاکی از گلایه و دلگیر بودن رهبر معظم انقلاب است از روند مبارزه با فساد است.

این یعنی ولی فقیه زمان که ولایتش همان ولایت رسول الله است گلایه مند است از نبودن اراده جدی و قاطع برای مبارزه با فساد.

این یعنی مسؤولان اگر می خواهند واقعا با فساد مبارزه کنند به جای ژست گرفتن و شعار دادن، باید ملاحظات حزبی و جناحی را کنار بگذارند و فارغ از هر گونه حب و بغض های گروهی و شخصی به مبارزه با فساد بپردازند.

نباید چشم را بر روی مفاسد هم حزبی خود ببندند اما چهار چشمی مفاسد جناح رقیب را زیر نظر بگیرند.

نباید پرونده ای را که مربوط به رقیب است با بزرگنمایی و گاه سیاه نمایی در بوق و کرنا کنند و پرونده ای دیگر از طرفداران و هم حزبی خود را در بایکوت خبری نگه دارند و حرف زدن در مورد آن را جرم بدانند.

نباید طول و عرض یک فساد را با طول و عرض فساد رقیب مقایسه کنند و فساد را با فساد بپوشانند و توجیه نمایند.

این یعنی اگر مسؤولان به جای پاس کاری و گردن این و آن انداختن حداقل در حیطه کاری خود تصمیمات قاطع و عملی و بدون ملاحظه گرفته بودند نباید معوقات بانکی هر روز افزایش یابد؛ نباید پرونده های فساد روند صعودی داشته باشد. نباید واسطه ها، آنقدر پر نفوذ باشند که در روند رسیدگی به پرونده های فساد، اختلال ایجاد نمایند.

این یعنی نائب امام زمان (عج) نیز همچون مردم، دلگیر است از عدم اقدام قاطع و عملی در مبارزه با فساد.

دلگیر است از برخی ظاهر سازی ها و ملاحظه کاری ها و باند بازی ها.

دلگیر است از اینکه نتیجه مبارزه با فساد ملموس نیست.

ولی فقیه زمان دلگیر است

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.