۲۰:۲۹ - چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳

رئیس پلیس راهور استان اصفهان:

آلودگی هر دستگاه موتورسیکلت شش برابر یک خودرو است

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر سمینار یک روزه آسیب شناسی موتور سواران را با همکاری و مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان و دیگر نهادهای مرتبط در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزارکرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ یکی از مسائلی که د‌ر تمامی جوامع و د‌ر زمان‌های مختلف وجود‌ د‌اشته و د‌ارد‌، آسیب‌های اجتماعی است که د‌ر هر جامعه‌ای با توجه به شرایط برای مقابله، کنترل و کاهش آن اقد‌امات متعد‌د‌ی صورت می‌گیرد‌. هد‌ف کلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزایش آگاهی به منظور کنترل و کاهش آن است.

و این بار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر با توجه به آسیبهای ناشی از موتور سیکلت و با هدف فرهنگ سازی استفاده صحیح از این وسیله نقلیه موتوری و ایجاد امنیت جانی برای راکبان موتور سیکلت، با مشارکت و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان سمینار یک روزه آسیب شناسی موتورسواران را برگزار کرد.

در این سمینار سرهنگ حسین حسین زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان و سرهنگ حسین غلامی رئیس پلیس راهور استان اصفهان و همچنین دکتر امامی متخصص مغز و اعصاب به بررسی آسیبهای این وسیله نقلیه پرداخته و راهکارهای کاهش این آسیبها را ارائه کردند.

در این همایش سرهنگ حسین غلامی رئیس پلیس راهور استان اصفهان ضمن برشمردن برخی از محاسن استفاده صحیح از موتور سیکلت اظهار داشت: در اصفهان 14 کارخانه تولید موتور سیکلت و یک میلیون و 300 هزار دستگاه موتور سیکلت وجود دارد که آلودگی هوای هر دستگاه موتور سیکلت برابر با 6 خودرو می باشد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه افزود: استفاده از موتور سیکلت برقی و دوچرخه پایی برای اولین بار توسط پلیس اصفهان انجام شد، و در صورت جایگزینی موتور سیکلت های موجود با نوع برقی آن در کاهش آسیبها و تلفات جانی موتورسواران نقش بسزایی خواهد داشت.

وی رعایت قوانین و مقررات رانندگی که موجب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود 40 درصد مسئولین و 60 درصد مردم را دخیل دانست و گفت تا فرهنگ استفاده صحیح از این وسیله نقلیه موتوری اصلاح نشود پلیس به تنهایی نمی تواند در کاهش آسیبها نقش موثری داشته باشد.

سرهنگ غلامی آموزش در تغییر و اصلاح فرهنگ را بسیار موثر دانست و افزود: افزودن دو واحد درسی آیین نامه قوانین و مقررات رانندگی به دروس مقاطع مختلف در نهادینه کردن این قوانین کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان آموزش و پرورش، مراکز علمی و دانشگاهی، علما و روحانیون، اداره ورزش و جوانان، شهرداری ها، ادارات بیمه، اورژانس و فوریت های پزشکی، محیط زیست و وزارت صنعت و معدن در کنار پلیس برای کاهش آسیبها و تلفات موتورسیکلت بسیار کارآمد عنوان کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.