۱۸:۱۵ - دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه؛

دانشگاه مکتب عزت نفس و روحیه حقیقت طلبی و عدالت خواهی ما است

همایش روز دانشجو و هفته پژوهش با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه شاهین شهر و جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر، شانزدهم آذر را نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار و از خود گذشتگی دانست و افزود: خطوط کلی مقاومت و شجاعتی که توسط جوانان و دانشجویان ما در ایام سرد و تلخ  بعد از کودتای ۲۸ مرداد ترسیم شده بود در ایام انقلاب به اوج خود رسید و در دوران دفاع مقدس بی نظیر ترین و حماسی ترین تابلوهای ایستادگی و پایداری به تصویر کشید شد.

علیرضا بصیری اضافه کرد: افتخار ما این است که دانشگاه مکتب عزت نفس و روحیه حقیقت طلبی و عدالت خواهی باشد خصوصا در شرایط جهان امروز نسل جوان ما به این مفاهیم نیاز حیاتی دارد.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را ظلم‏ ستیز، عدالت‏خواه، آزادى‏بخش و استقلال‏ آفرین عنوان کرد و افزود: این انقلاب با مجاهدت مردم مسلمان و حضور فعال و ایثارگرانه همه اقشار جامعه، به ویژه قشر دانشگاهى به پیروزى رسیده است. انقلابى که خود را تداوم‏ دهنده راه انبیاء(علیهم‏السلام) می داند.

فرماندار شهرستان افزود: با پیروزى انقلاب اسلامى علی‏رغم تغییر شرایط، نه تنها مسؤولیت دانشجو و دانشگاه خاتمه نیافت، بلکه با توجه به مقتضیات و نیازهاى زمانه و افزایش پیچیدگى دشمنی ‏هایى که از داخل و خارج متوجه مردم و کشور است، بیشتر هم شده است و انتظار می رود که قشر دانشگاهى به ویژه دانشجویان به مسؤولیت خود در ابعاد مختلف علمى، اجتماعى و سیاسى آنگونه که شایسته است، عمل کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز بیش از همیشه تاریخ این سرزمین، انتظار می رود که طبقه علمى و عالمان راستین و دانشجویان آگاه و آرمان‏خواه در صحنه حاضر باشند و نقش حساس خود را در قبال کشور و ملت ایفا کنند. و نیز انتظار می رود آزادى خواهى، آزاداندیشى و عدالت‏ طلبى در چارچوب منافع و هویت ملى، گفتمان حاکم بر فضاى دانشگاه‏ها باشد.

بصیری اضافه کرد: دشمن بدون تردید براى دانشگاه و به ویژه دانشجویان ما که عمدتاً از نسل جوان آن هم جوان اهل علم و پرسشگر است، برنامه دارد و این برنامه‏‌ها را از نخستین روزهاى پس از پیروزى انقلاب اسلامى تا به امروز به اجرا گذاشته است.

وی با بیان اینکه: دشمن على‏ رغم تبلیغات وسیع، طرح‏هاى پیچیده، شبه‌افکنى و توهم ‏آفرینى موفق به پیشبرد برنامه و اهدافش درباره دانشگاه و دانشجو نشده است. افزود: قشر دانشجو امروز ضمن حفظ آرمان‏هاى انقلاب و توجه به توصیه‏‌هاى  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ودلسوزان نظام، نه تنها در برابر دشمن تسلیم نشده، بلکه با خنثى کردن توطئه‏‌هاى رنگارنگ آن، در کنار مردم، به عنوان یکى از نیرومندترین بخش‏هاى جامعه در مسیر خنثى کردن توطئه دشمنان گام برمى دارد.

فرماندار در ادامه ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی نگران کننده ای که بر سر راه جوانان قرار گرفته خواستار همکاری بیشتر محافل علمی و آکادمیک برای طرح یک نگاه آسیب شناسانه به ناهنجاریهای اجتماعی و برخورد ریشه ای و کارآمد با این معضلات شد.

وی در پایان به مناسبت هفته پژوهش ضمن طرح چهار موضوع فرهنگی و اجتماعی(موادمخدر، طلاق ،حجاب و عفاف و سال اقتصاد و فرهنگ در شهرستان) در قالب مسابقه پژوهش و مقاله، دانشجویان و اساتید را به مشارکت در این مسابقه دعوت کرد.

رئیس مرکز پیام نور شاهین شهر دراین مراسم ضمن گرامیداشت روزدانشجو و هفته پژوهش، گفت: هفته پژوهش فرصتی است تامحورهای حرکت علمی این مرکز را بسوی پژوهش و توسعه و نهادینه کردن فرهنگ پژوهشی سوق دهیم.

سیدرامین غفاری افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته همایش رشته های موجود در ۵ گروه با مشارکت اساتید، دانشجویان، نخبگان و کارآفرینان و نمایشگاه خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که برای پویایی پژوهش باید شاخصهای عملی مورد توجه قرارگیرد، فرآیندهای ارزش ساز در این همایش مورد توجه و الگوسازی قرارگرفته است .

غفاری در ادامه از افتتاح سالن اجتماعات این مرکز خبر داد و گفت: این سالن با ظرفیت ۲۵۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۵ صندلیvip بانضمام تجهیزات صوتی و تصویری برای استفاده دانشجویان، اساتید و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری امروز به بهره برداری رسید.

در ادامه شرکت کنندگان در همایش نمایشگاه خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور شاهین شهر را افتتاح و بازدید کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.