۲۱:۱۴ - دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳

حاجی در آیین شکر گذاری جاری شدن آب در کانال های آب کشاورزی:

حقانیت کشاورزان شمال اصفهان را به وزیر نیرو ثابت کردیم

حاجی نماینده شهرستان در مجلس گفت: ما تازه اول راهیم، به وزیر نیرو ثابت کردیم که ذی حقیم و باید بر حق مان پافشاری کنیم البته بدانید تلاشی که صورت گرفت برای آب استان بود و جاری شدن زاینده رود همه مردم استان و بلکه ایران را خوشحال کرد .

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ پس از چندین سال خشکسالی و عدم مدیریت صحیح شرکت آب منطقه ای استان اوایل آذر ماه صدای پای آب از کانال های بل و حاجی آباد شنیده شد و این کانال ها که دشت حاصلخیز گرگاب را آبیاری می کند پس از سالها رنگ آب را به خود دیده و پر آب شدند.

حاجی نماینده پر تلاش شهرستان با تلاشی بی وقفه برای تثبیت حق کشاورزان شهرستانهای برخوار و بخش مرکزی شاهین شهر که با وجود پرداخت هزینه خرید آب کشاورزی به شرکت آب منطقه ای که هر بار پس از رها سازی آب برای کشاورزان استان، حق کشاورزان این منطقه را به بهانه های واهی نادیده می گرفتند. زمین های کشاورزی بخش مرکزی شهرستان و برخوار رنگ آب را به خود دید.

نماینده شهرستان در گفتگویی در این خصوص گفت: کانال های بل و حاجی آباد که با هزینه میلیاردها تومانی از جیب مردم زحمتکش کشاورز و بیت المال حدود ۲۰ سال پیش ساخته شده بود، در حال فرسودگی و از بین رفتن بود و تجهیزات آبیاری نوین با تسهیلات کم بهره دولت برای بهینه سازی مصرف آب نیز عملاٌ نقشی نداشت و فقط باعث فشار بانک ها به کشاورزان می شد.

آیین شکرگزاری جاری شدن آب در کانال های آب کشاورزی را با حضور نماینده، فرمانداران، معاونین فرمانداران، بخشداران بخش مرکزی، مدیران جهاد کشاورزی دو شهرستان شاهین شهر و میمه /برخوار، شهردار و اعضای شورای شهر، ائمه جمعه گز و کمشچه، جمعی از کشاورزان دو شهرستان و خانواده های شهدا در تالار ارغوان شهر گز برگزار شد.

در این همایش امام جمعه شهر گز گفت: با بررسی که انجام داده ام حدود ۶۳ آیه قرآن کریم به آب اختصاص دارد که در شاخص ترین آیه حیات بشر منوط به آب شده است و در آیه ای دیگر نیز آمده است “اگر کسی آب و خاک داشته باشد و فقیرانه زندگی کند، خودش مقصر است”.  آیه ۴۸ سوره فرقان آب را به ترتیب برای کشاورزی، حیوانات و انسانها اولویت بندی کرده که بسیار قابل تامل است .

 در ادامه علاه بر امام جمعه شهر گز، عبدانی فرماندار شهرستان برخوار، کاشانی رییس نظام صنفی کشاورزی شاهین شهر و میمه، قربانی به نمایندگی از شرکت جواد الائمه (ع)، بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه از تلاش و نقش نماینده شهرستان های شاهین شهر و میمه/ برخوار در جاری شدن آب در کانال کشاورزی منطقه تقدیر کردند.

حاجی دلیگانی در این آیین ضمن تقدیر از حمایت، همدلی و وحدت مسئولان و مردم دو شهرستان گفت: ما تازه اول راهیم، به وزیر نیرو ثابت کردیم که ذی حقیم و باید بر حق مان پافشاری کنیم البته بدانید تلاشی که صورت گرفت برای آب استان بود و جاری شدن زاینده رود کل مردم استان و بلکه ایران را خوشحال کرد .

نماینده دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خدمت صادقانه به مردم را وظیفه مسئولان بر شمرد و خاطر نشان کرد: باید برای کارهای بزرگتر عزم‌مان را جزم کنیم.

وی افزود: الگوی آب نشان داد که اگر خوب پیگیری کنیم نتیجه می گیریم. مدیران جهاد کشاورزی دو شهرستان برای مصرف بهینه آب کشاورزی نظارت کرده و اسامی بقیه کشاورزان را در دفتر حقابه داران زاینده رود ثبت کنند .

شایان ذکر است: این مراسم که توسط نظام صنفی کشاوری شاهین شهر و میمه برگزار شده بود با اهدای لوح سپاس از تلاش های نماینده مجلس و مدیریت جهاد کشاورزی شاهین شهر و میمه تقدیر به عمل آمد و پس از پایان مراسم در کنار کانال آب با آش نذری از شرکت کنندگان پذیرایی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.