۱۷:۰۷ - پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳

به مناسبت سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین؛

بیانیه سومین اجلاسیه مجمع بسیج استان اصفهان

اقشار مختلف بسیج ده­ها میلیونی همواره با شناخت عمیق عرصه­ های مورد نیاز انقلاب اسلامی، از هیچ کوشش و ایثاری در راه اعتلای ایران اسلامی و دستیابی به آرمان­های متعالی این انقلاب فروگذار نخواهند کرد و در تبعیت از ولی امر مسلمین جهان تا طلوع پر فروغ فرج صاحب العصر و الزمان (عج) از پای نخواهند نشست.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ مجمع بسیج استان اصفهان در پیامی بیانیه سومین اجلاسیه خود را منتشر کرد.

السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین (ع)

پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، نقطه عطفی در ارتباط بین امام و امت بوده و نهال نظام جمهوری اسلامی با تبعیت امت مسلمان از رهبر بزرگ خویش هر روز بالنده­تر گردیده است. آن چه که باعث گسترده­تر شدن حضور مردم وفادار در صحنه­های گوناگون انقلاب اسلامی شده، دیدگاه امام راحل عظیم­الشأن مبنی بر مردمی بودن این انقلاب و عدم وامداری آن به گروه­ها و احزاب سیاسی مختلف بوده است و صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی، اوج این نگاه عمیق و راهبردی ایشان را نسبت به جایگاه امت مسلمان و لزوم حضور آنان در عرصه­های گوناگون، نشان می­دهد. گذشت تاریخ و نحوه اثرگذاری و نقش بسیج و آحاد بسیجیان در طول عمر 36 ساله انقلاب اسلامی نیز دوراندیشی و عمق دیدگاه حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) که برخاسته از ولایت امری و نیابت امام زمان (عج) بوده را نشان می­دهد و این دوراندیشی و راهبری ملت ایران، تاکنون نیز به رهبری حضرت امام خامنه­ای (مد ظله العالی) ادامه داشته است.

ماه محرم در فرهنگ اسلامی ما همواره نماد وجدان بیدار تاریخ ، یک مظلومیت آشکار و یک حماسه بی نظیر است .

محرم کلاس درس ماست و جان ما تشنه همشگی مکتب حسین بن علی (ع) ، هر روز برای ما عاشورا و هر جا برایمان کربلاست و این  ارتباط ملت ایران با نظام عاشورایست که حماسه های عظیم می آفریند ، همان طور که در 25 آبان ماه سال 61 بیش از 370 شهید بر دوش مردم شریف اصفهان ، سرود رهایی می خواندند ولی مردم استوارتر از دیروزشان به صفوف ثبت نام و اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل می شتافتند و چشم جهانیان را بر این عظمت ، خیره کردند!

حال در میانه دهه چهارم از عمر پربرکت انقلاب اسلامی که مزین به عنوان «پیشرفت و عدالت» شده و همچنین درآستانه 35­ امین سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین، ذکر چند نکته ضروری می­نماید:

  • بسیج نماینده تفکری است که ضمن اینکه در درون مرزهای جغرافیایی محصور نبوده و نیست، اما هویت آن با ماهیت انقلاب اسلامی در هم تنیده است. بر این اساس بسیج با ضرورت­سنجی، اولویت­یابی و انعطاف برخاسته از بصیرت و مردمی بودن خود، در هر زمانی متناسب با نیازهای انقلاب اسلامی و با پیروی از ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه­ای (حفظه الله) به ایفای نقش می­پردازد. لذا تاریخ گواه بر حضور بسیجیان در تمامی عرصه­های مورد نیاز انقلاب اسلامی، از جبهه­های جنگ سخت و 8 سال دفاع مقدس تا جبهه­های جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن بوده است.

 

  • انقلاب اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف متعالی خود و شکل­دهی به تمدن نوین اسلامی، در مرحله ساخت و تقویت بنیان­های نرم­افزاری خویش بر اساس اقتضائات دوران جدید عالم است. بر این اساس بسیج نیز به عنوان مهمترین بازوی منعطف نظام اسلامی، با اعتقاد راسخ بر این آرمان، به ایفای نقش در عرصه­های گوناگون از جمله نهضت نرم­افزاری، الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت، تمدن نوین اسلامی، نهضت تولید علم ، اقتصاد مقاومتی و … پرداخته است و این مجاهدت را با قدرت و توان بیش از پیش ادامه خواهد داد.

 

  • امروزه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم جهانی، با علم پیدا کردن به بیداری اسلامی ملت­های مسلمان و نتایج آن و همچنین با علم به جایگاه جبهه مقاومت به رهبری ایران اسلامی در شکل­دهی به نظم نوین جهانی، تمام توان خود را برای اسلام­هراسی در جهان و فتنه­انگیزی در کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای غرب آسیا به کار گرفته است. در این شرایط، فهم صحیح از طراحی­های دشمنان و شناخت دشمن اصلی و راهبردهای آن، مولفه مهمی در مقابله با این جریان استکباری و هدایت شده از سوی صهیونیسم بین­الملل است. در این شرایط ملت بزرگ ایران به ویژه بسیجیان بصیر این مرز و بوم، ضمن شناخت عمیق دشمن و عوامل ساخته شده و سرسپرده آن در منطقه، پیروزی­های جبهه مقاومت در کشورهای مختلف از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، یمن و … را به تمامی ملت­های مسلمان یادآوری نموده و تمامی تلاش خود را در راستای بصیرت­بخشی به ملت­های مسلمان و یاری مظلومان و تاکید بر حفظ وحدت ملت­ها جهت ریشه کن شدن عوامل استکبار جهانی به ویژه نابودی غده سرطانی رژیم اشغالگر قدس، صرف خواهد نمود.

 

  • اقشار گوناگون بسیج با توجه به منازعه غرب با نظام جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف به ویژه موضوع هسته­ای و با علم به تلاش­های دشمنان برای توقف رشد علمی، فناوری و اقتصادی کشورمان در این زمینه، به حمایت کلی از دولت یازدهم و مذاکرات هسته­ای می­پردازند. در این راستا آحاد بسیجیان علاوه بر عدم خوش­بینی به کشورهای غربی به ویژه آمریکا و سیاست­های مزورانه آنان و ضمن تاکید بر حفظ تمامی حقوق مسلم ملت ایران اعم از حق تحقیق و توسعه، حفظ چرخه غنی­سازی سوخت هسته­ای و با حجم متناسب با نیازهای ملی و همچنین استفاده از رآکتور آب سنگین اراک، برعدم عقب­نشینی تیم مذاکره کننده هسته­ای از خطوط قرمز نظام تاکید دارد. همچنین به دولت محترم توصیه می­نماید که با پرهیز از گره زدن برنامه­ریزی­ها و سیاست­های داخلی کشور با مذاکرات هسته­ای و نتایج آن، تمامی تلاش خود را در مسیر تعمیق بنیان­های اقتصاد مقاومتی و تامین شرایط بهبود اقتصادی صرف نمایند.

 

  • با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام عظمای ولایت، اقشار گوناگون بسیج بر حفظ و تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی تاکید می­نمایند. در این راستا ضمن تنبّه نسبت به هجمه­های سنگین فرهنگی دشمنان خارجی و داخلی برای تغییر هویت اسلامی_ایرانی ملت، بر توجه بیش از پیش تمامی مسئولین به ویژه دولت محترم نسبت به این مهم تاکید می­ورزد. همچنین بسیجیان به عنوان بخش عظیم بدنه مومن و انقلابی جامعه، سعی روزافزون بر جهاد فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی_ایرانی و سبک زندگی برخاسته از آن می­نمایند.

 

  • مجمع بسیج استان اصفهان ضمن تهیه و تدوین اسناد لازم مبتنی بر نیازهای اولویت­دار و ضروری جامعه و استان در قالب کارگروه­های تخصصی و با استفاده از نظرات نخبگان بسیجی، انتظار دارد مسئولین ذیربط در سطوح ملی و استانی نسبت به استفاده از توانایی­های برجسته این عزیزان و وفاداران به انقلاب اسلامی در حوزه­های مشاوره­ای، مدیریتی و اجرایی همت گماشته و تمام تلاش خود را برای اجرایی نمودن این مطالبات و انتظارات ایفا نمایند.

 

در پایان تاکید می­شود؛

تفکر بسیجی برگرفته از فرهنگ عاشورا و نهضت سبز مهدوی است که در هر عرصه ای این تفکر ورود پیدا کرد منشا تحول و پیشرفت های شگرفی شده به نحوی که ثمره های آن در سال های اخیر در عرصه های علمی و فناوری ، هسته ای ، صنایع دفاعی ، موشکی و فضایی و عمرانی و…  گردیده است و بی شک امروز تنها راه برون رفت از مشکلات کشور اتکاء به این فرهنگ و تفکر عاشورایی و بسیجی است.

لذا اقشار مختلف بسیج ده­ها میلیونی همواره با شناخت عمیق عرصه­ های مورد نیاز انقلاب اسلامی، از هیچ کوشش و ایثاری در راه اعتلای ایران اسلامی و دستیابی به آرمان­های متعالی این انقلاب فروگذار نخواهند کرد و در تبعیت از ولی امر مسلمین جهان تا طلوع پر فروغ فرج صاحب العصر و الزمان (عج) از پای نخواهند نشست.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

مجمع بسیج استان اصفهان

29/08/1393

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.