۱۰:۲۰ - دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه:

امروز امنیت نرم در کنار امنیت سخت نیاز شهروندان هر جامعه ای است

بصیری فرماندار شهرستان گفت: امنیت نرم آن نوع امنیتی است که شهروندان در جهان امروزی به آن نیاز پیدا کرده اند چرا که ممکن است عامل تهدیدزا، خشونت آمیز یا فیزیکی نباشد اما با این حال آرامش ذهنی شهروندان را تهدید نماید.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ فرماندار شاهین شهر و میمه در نشست کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی شهرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج به نقش اساسی بسیج و فرهنگ بسیجی در حفاظت و پاسداری از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه فرهنگ بسیجی را باید فرهنگ حقیقت جویی و عاشورایی دانست. افزود: صبر و پایداری و مقاومت از شاخصه های روحیه بسیجی است.

علیرضا بصیری هدف از تشکیل کمیسیون های ارتقاء اجتماعی و اخلاقی را نیاز جامعه به امنیت نرم در کنار امنیت سخت عنوان کرد.

و ی افزود: امنیت سخت را می توان حفظ و حراست از شئون زندگی مردم در برابر تهدید ات خشونت آمیز و رفع دغدغه ی خاطر شهروندان از چنین تهدیداتی دانست که نیروی انتظامی عهده دار تامین آن است و امنیت نرم آن نوع امنیتی است که شهروندان در جهان امروزی به آن نیاز  پیدا کرده اند چرا که ممکن است عامل تهدیدزا، خشونت آمیز یا فیزیکی نباشد اما با این حال آرامش ذهنی شهروندان را تهدید نماید.

فرماندار رشد امنیت اخلاقی و اجتماعی را تابعی از افزایش سطح آگاهی و توانمندی های فکری یک جامعه عنوان کرد و گفت:در این زمینه در کنار نقش حمایتی نیروی انتظامی نیازمند ایفای نقش فعالتر نهادهای آموزشی و فرهنگی و حوزوی هستیم .

بصیری در ادامه افزود: با توجه به موضوع نشست پیرامون طلاق و آسیب های آن، درصد بالا و افزایش نسبی طلاق در سالهای اخیر را نگران کننده دانست و افزود: بزرگترین علت رشد این معضل اجتماعی را می توان عدم آگاهی خانواده ها دانست که در این خصوص باید جوانان مهارت های لازم را فرا بگیرند تا در مواجهه با آسیب ها نحوه تقابل با آنرا بدانند و هم در خصوص تشکیل خانواده آسیب کمتری مواجه آنان شود .

فرماندار در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که کشور در زمینه تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی با تکیه بر فرهنگ بسیجی توفیق یابد.

لازم به ذکر است در این نشست در خصوص برنامه ها و موضوعات نشست های آتی با موضوع آسیب های اجتماعی از قبیل تکدی گری،طلاق و اعتیاد بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید کمیته های مربوطه گزارش و برنامه های خود را ظرف پانزده روز آینده به این کمیسیون ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.