۱۶:۳۸ - پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳

گفتگوی جمالی با پایگاه خبری شاهین نا؛

خانه فرهنگ؛ محلی برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان بخش میمه

خانه فرهنگ بخش میمه با قریب به 30 استاد هنرمند و بر اساس سیاستهای کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اردیبهشت سال جاری تاسیس و شروع به فعالیت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ خانه فرهنگ نهادی است که با استفاده از پتانسیل های موجود جهت ارائه خدمات عمومی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان برای تقویت هویت محلی و ارتقاء فرهنگ شهروندی توسط شهرداری ها تاسیس و با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره می گردد.

خانه فرهنگ بخش میمه با قریب به 30 استاد هنرمند و بر اساس سیاستهای کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اردیبهشت سال جاری تاسیس و شروع به فعالیت کرده است.

مسئول خانه فرهنگ میمه طی گفتگویی هدف از تاسیس خانه فرهنگ در بخش میمه را تلاش برای ارتقاء و اعتلای فرهنگ عمومی مردم شهر، تلاش در زمینه معرفی و ترویج رفتارهای صحیح شهروندی، ارائه خدمات آموزش عمومی به شهروندان، ایجاد زمینه های رشد و شکوفایی استعداد مخاطبین خصوصا جوانان و نوجوانان، افزایش روحیه نشاط و امید در بین مخاطبین، ایجاد نگرش مثبت در شهروندان نسبت به خدمات و فعالیتهای شهرداری و آشنائی با حقوق و وظایف متقابل آنان، شناخت مشکلات و مسائل فرهنگی ـ اجتماعی شهروندان و فراهم آوردن زمینه های مناسب برای حل آنها عنوان کرد.

وحید جمالی استفاده از قالب های اجرایی برای انجام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی ـ اجتماعی را به شرح ذیل عنوان کرد.

1- فعالیتهای آموزشی(کلاسهای آموزشی کوتاه مدت و میان مدت، کارگاههای آموزشی، بازدیدهای علمی و …)
2- فعالیتهای انتشاراتی، تبلیغاتی و رسانه ای(تابلو اعلانات، چاپ و توزیع بروشور، تراکت، تهیه و توزیع جزوات و متون آموزشی و فرهنگی، نمایش و نقد فیلم، نشریه)
3- فعالیتهای مقطعی فرهنگی(جشنواره، مسابقات، نمایشگاهها، همایشها، سمینارها، یادواره ها، نشستها و …)
4- فعالیتهای فوق برنامه و اردویی و گردشگری
5- مراسمات دینی و مذهبی(جلسات قرآن و معارف، مراسم مناسبتهای مذهبی، گروهها و کانونهای مذهبی و …)
6- فعالیتهای هنری(کارگاههای هنری، گروهها و کانون های مختلف هنری و …)
7- فعاالیتهای علمی ـ پژوهشی(هسته های مطالعاتی، گروهها و کانونهای پژوهشی، حلقه های معرفت و …)

وی با اشاره به وجود هنرمندان توانمند و صاحب نام در بخش میمه گفت: با توجه به احساس ضرورتی که برای انسجام بخشیدن به هنرمندان رشته های مختلف احساس می شد با پیگیری و همکاری شهرداری و شورای اسلامی خانه فرهنگ تاسیس شد.

مسئول خانه فرهنگ میمه اضافه کرد: از زمان تاسیس این مرکز فرهنگی هنری تاکنون انجمن شب شعر مهتاب و انجمن علمی نیز با همکاری دانشگاه نور و دانش میمه تشکیل شده است و انجمن های موسیقی، ادبی، وبلاگ نویسی نیز در حال شکل گیری می باشند.

جمالی در ادامه با بیان اینکه کلاس های موسیقی، سیاه قلم، چرم دوزی، سفره آرایی و خیاطی به صورت منسجم در این مرکز دایر و از استقبال خوبی نیز برخوردار می باشد افزود: از آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان در این مدت دو نمایشگاه برپا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.