۲۰:۱۵ - جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی:

هنگام خرید آدامس به بسته بندی آن دقت کنید

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: آنچه که مصرف کندگان هنگام خرید آدامس باید توجه داشته باشند برچسب محصول است که حتما دارای پروانه ساخت یا پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت باشد و دقت کافی به تاریخ تولید و انقضای محصول کنند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ فرانک ناظمی پورکارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: آدامس یا همان سقز بسته به نوع صمغ موجود در آن به انواع جویدنی و بادکنکی تقسیم می شود.

وی گفت: ادامس نوع جویدنی مصنوعی است که برای تازه کردن دهان یا بوبری یا سرگرمی و جویدن به کار می رود.
ناظمی پورادامه داد: در قدیم آدامس رایج در ایران را سقز می گفتند که از تنه درخت استحمال و سپس فراوری می شد.
در حال حاضر آدامس جویدنی فراوری شده ماده اصلی آن صمغ مصنوعی یا طبیعی است که براساس نوع ان سایر مواد از جمله شکر،‌گلوکز یا شیرین کننده ها و مواد افزودنی مجاز را که تحت شرایط بهداشتی تهیه شده به نسبت های مشخص به آن فراورده افزوده می کنند.
وی تصریح کرد: آنچه که مصرف کندگان باید توجه داشته باشند برچسب محصول است که حتما دارای پروانه ساخت یا پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت باشد و دقت کافی به تاریخ تولید و انقضای محصول کنند.
کارشناس اداره غذایی و‌آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: هموطنان به این نکته در هنگام خرید دقت کنند که کالا پارگی نداشته بلکه بسته بندی محکمی داشته باشد.
ناظمی پور با بیان اینکه طرح برچسب محصولات غذایی اطلاعات کامل را در اختیار هموطنان قرار می دهند تصریح کرد: این برچسب ها که برروی محصولات درج می شوند این اطلاع را می دهند که آدامس با شکر یا بدون شکر تهیه شده است.
وی در پایان برخی از آدامس ها با شیرین کننده ها تهیه می شوند و برای افراد رژیمی توصیه شده که قند کمتری مصرف کنند لذا می توانند از آدامس های بدون شکر استفاده کنند.

همچنین بخوانید:

One Response to “هنگام خرید آدامس به بسته بندی آن دقت کنید”

  1. محمد اعمی گفت:

    فقط آدامس این قدر مهمه؟

    باز ترفند تبلیغاتی برای ترغیب ملت به خرید آدامس؟

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.