۱۰:۰۲ - پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳

تاملی در مهاجرت جوانان جویای شغل و آینده؛

به چه امیدی جوانان شهر از میمه مهاجرت نکنند

مهاجرت برای یافتن شغل و کسب و کار عاملی شده که این روزها جوانان تحصیلکرده زیادی از شهر میمه را به شهرهای دور و نزدیک می کشاند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ شهر میمه با وجود دارا بودن معادن و صنایع بزرگ و کوچک چند سالی است که شاهد مهاجرت و دوری جوانان تحصیلکرده این شهر است.

تا چندی پیش و از جایی که ما به یاد داریم تعداد اندکی از جوانان شهر میمه بعد از پایان دوران تحصیل خود با توجه به اینکه شغل و امکانات مناسبی در شهر میمه وجود نداشت به شهر های دیگر مهاجرت می کردند ولی طی چند سال اخیر این آمار به شدت بالا رفته و نگران کننده است.

در حالی جوانان تحصیلکرده، مستعد و متعهد این شهر مجبور به مهاجرت به شهرهای دور و نزدیک هستند که مسئولان شهر می توانستند با فراهم کردن شرایط اشتغال از استعداد، توان و نیروی این جوانان برای پیشرفت شهر میمه استفاده کنند.

جوانانی که طی دو دهه زندگی در شهر از کمترین امکانات آموزشی، تفریحی و بهداشتی برخوردار بودند به مرحله ای از زندگی رسیده اند که بایستی راه خود را انتخاب کنند.

با توجه به عدم وجود بازار کار مناسب برای جوانان این شهر در نهایت مجبور به ثبت نام در یکی از یگان های نیروهای مسلح می شوند و یا اگر هم شغلی برایشان دست و پا شد که اکثراً از روی ناچاری است مجبور به ترک زادگاه خود می شوند. و دوری از موطن و خانواده را به جان می خرند.

بایستی منتظر بمانند تا یکی دو روز تعطیلی پیش آید تا بتوانند به دیدار خانواده خود بیایند. چرا اینگونه است !!!؟؟؟

مسئولان شهر پاسخگو باشند که طی ۱۵ سال اخیر چه کارهایی در خصوص اشتغالزایی در شهر میمه صورت گرفته است؟

یکی از اصلی ترین محورهای تبلیغات انتخاباتی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی حول محور اشتغال جوانان بود. ولی متاسفانه با گذشت بیش از دو سال تاکنون اقدامی در این حوزه دیده نشده است.

با توجه به آمار مهاجرت جوانان این شهر و افزایش سن شهروندان، این شهر در حال تبدیل شدن به شهری بدون جوان است که خود هشدار و زنگ خطری برای مسئولان شهرستان می باشد.

لازم است که مسئولان با اولویت قرار دادن وضعیت اشتغال جوانان، آینده شهر میمه و کسانی که قرار است فردای این مرز و بوم بدست آنان حفظ شود را به دست فراموشی نسپارند 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.