۱۴:۰۲ - چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳

همزمان با سراسر کشور؛

طرح ايمن سازي با واكسن پنج گانه در شاهین شهر و میمه آغاز شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه از اجرای طرح ایمن سازی با واکسن پنج گانه در کلیه مراکز بهداشتی- درمانی، پایگاه های بهداشت و خانه های بهداشت شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ صبح امروز و همزمان با سراسر کشور طرح ایمن سازی با تزریق واکسن پنج گانه برای کودکان زیر 18 ماه در 20 مرکز بهداشتی- درمانی و پایگاه های بهداشتی و 11 خانه بهداشت سطح شهرستان شاهین شهر و میمه اجرا شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه به همراه مسئولان واحدهای گسترش، مبارزه با بیماریها، سلامت خانواده و جمعی از کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان با حضور در مرکز بهداشتی و درمانی شهید سرخوش شاهین شهر در اجرای طرح ایمن سازی شرکت کردند.

دکتر علی پارسا در آغاز اجرای این طرح گفت: با اجرای برنامه ایمن سازی از طریق واکسن پنج گانه در اطفال 2 ماهه علاوه بر پیشگیری از بیماریهای کزاز، دیفتری، سیاه سرفه، هپاتیت ب، از بیماری هموفیلوس آنفلوانزا که مهمترین عامل ایجاد کننده مننژیت و ذات‌الریه در کودکان زیر ۵ سال است نیز پیشگیری می شود.

وی افزود: با توجه به مرگ و میر ناشی از بیماری هموفیلوس آنفلوانزا در کودکان، نظام تحول سلامت با الویت پیشگیری در برنامه توسعه واکسیناسیون کودکان کشور، واکسن هموفیلوس آنفلوانزا را به واکسن‌های جاری کودکان اضافه کرد.

دکتر پارسا تعداد تزریق کمتر، با کمترین درد برای کودکان و مراجعه کمتر به مراکز درمانی و برنامه ایمن سازی موثر و ساده تر برای کودکان را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: در اجرای طرح ایمن سازی با واکسن پنج گانه هر پنج واکسن در سه نوبت و فقط با یک تزریق و بدون هیچ عارضه ای به کودکان تزریق می شود.

وی در ادامه افزود: در برنامه توسعه ایمن سازی، واكسن پنجگانه علاوه بر اینکه سبب ارتقاي سلامت كودكان از طريق كاهش ميزان بروز پنوموني و مننژيت هاي حاصله از هموفيلوس آنفلوانزا نوع (b) می شود کودکان در برابر پنج بیماری خطرناک دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا مصون خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پایان با بیان اینکه چهار نوع واکسن از واکسن های پنج گانه در انستیتو پاستور ایران تولید می شود افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا پایان سال هر پنج نوع واکسن پنج گانه در داخل کشور تولید خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.