۲۲:۲۷ - چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳

در نشست خبری؛

فرمانده سپاه شاهین شهر و میمه برنامه های گرامیداشت هفته بسیج را تشریح کرد

سرهنگ قربانی فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه وظیفه ی اصلی بسیج را کمک به ارتقای نظام و کارایی آن در عرصه های مختلف، با تربیت نیروهای کارآمد عنوان کرد و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه را از دیگر وظایف بسیج برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه در نشست خبری مطبوعاتی به مناسبت هفته بسیج ضمن تسلیت ماه محرم و صفر و ایام اسارت خاندان اباعبدالله الحسین(ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین تبریک فرارسیدن هفته بسیج به تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت هفته بسیج در سطح شهرستان پرداخت.

سرهنگ محمدرضا قربانی وظیفه ی اصلی بسیج را کمک به ارتقای نظام و کارایی آن در عرصه های مختلف، با تربیت نیروهای کارآمد عنوان کرد و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه را از دیگر وظایف بسیج برشمرد.

وی با مروری بر روز شمار و عناوین گرامیداشت هفته بسیج گفت: فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در پنجم آذر سال 58  مبنی بر تشکیل بسیج 20 میلیونی امروز به برکت ایثارگری های رزمندگان و جانفشانی های شهدای والامقام تحقق یافته و از مرز 21 میلیون بسیجی گذشت است و در تحقق شعار دهها میلیونی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی  حرکت می کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه از برگزاری 250 ویژه برنامه گرامیداشت هفته بسیج در سطح شهرستان خبر داد و افزود: هفته بسیج از روز جمعه سی ام آبان ماه شروع و تا ششم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

قربانی با بیان اینکه روزهای این هفته هر کدام به نام و شعار خاصی مزین شده است، گفت: جمعه ۳۰ آبان‌ماه با عنوان بسیج، ولایت‌مداری و انتظار، شنبه یکم آذرماه بسیج، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی، یک‌شنبه دوم آذرماه با عنوان روز بسیج دانشجویی و طلبه ، روز بسیج، جوان و خودباوری، دوشنبه سوم آذرماه بسیج، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، سه‌شنبه چهارم آذرماه بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی، چهارشنبه پنجم آذرماه روز بسیج مستضعفین در راه بیت‌المقدس و پنج‌شنبه ششم آذرماه بسیج، ایثار و میثاق با شهدا نام‌گذاری شده است.

وی در تشریح برنامه های هفته بسیج با اشاره به شاخص ترین برنامه ها از برگزاری همایش میقات صالحین با نشست های حلقه های صالحین در مصلی های نماز جمعه شهرستان و سخنرانی فرماندهان بسیج در نمازجمعه که با حضور انسجام یافته کلیه بسیجیان رده ها و اقشار مختلف بسیج در نماز جمعه همراه است در طلیعه هفته بسیج خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه اضافه کرد: ماندگاری فرهنگ و تفکر بسیج مرهون رشادت های جوانانی است که همه هستی خود را برای دفاع از این سرزمین ایثار کردند.

اجتماع بزرگ بسیجیان در همایش شکوه اقتدار بسیج همراه با تجلیل از بسیجیان نمونه و برتر و انتقال پرچم توسط پیشکسوتان ایثارگر به نسل جوان، همایش ائمه جمعه و جماعات با حضور گسترده بسیجیان در خیمه گاه شهدای گمنام شاهین شهر، برگزاری یادواره های شهدا، نشست های روشنگری، بصیرتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، میهمانی لاله ها با غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی- هنری، ورزشی، افتتاح و بهره برداری از پایگاه های مقاومت بسیج و اعزام کاروان های اردوی راهیان نور دانش آموزی، دیدار از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر، نشست بررسی نقش زنان و مادران در جنگ نرم دشمنان، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای بسیج در سطح حوزه ها و پایگاه های بسیج، برگزاری صبحگاه های دانش آموزی در اداره آموزش و پرورش همراه با قرائت وصیت نامه شهدا و اجرای دهها برنامه متنوع و متعدد از جمله عناوین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد تشکیل ارتش بیست میلیونی به فرمان امام راحل بود که فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه در نشست خبری به آنها اشاره کرد.

وی افزود: به مناسبت هفته بسیج کلیه پایگاه ها، حوزه ها، مساجد و ادارات متناسب با ایام محرم و صفر آماده سازی و فضاسازی می شوند.

قربانی در پایان از کلیه ادارات و نهادها از جمله شهرداری، شورای شهر و سازمان رفاهی تفریحی که در برگزاری برنامه های هفته همکاری می کنند تشکر و قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.