۲۲:۲۱ - پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه:

رمز ماندگاری و مقاومت شیعیان در همه ادوار، فرهنگ عاشورایی بوده است

بصیری فرماندار شهرستان در شب شعر عاشورایی شهر گز گفت:شعر، هنر گران‌بهایی است که می‌تواند پیام عاشورا را به گوش انسانیت برساند و آنرا از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع)، شب شعر عاشورا با حضور فرماندار شهرستان ،اعضای شورای اسلامی، جمعی از مسئولین شهرستان، هنرمندان و علاقه مندان به شعر و هنر آیینی در مسجد الزهرا (س) شهر گز برخوار برگزار گردید.

فرماندار شهرستان در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت امام سجاد (ع)، حفظ و صیانت از فرهنگ عاشورایی را یکی از وظایف مهم هنرمندان آیینی دانست و افزود: شعر، هنر گران‌بهایی است که می‌تواند پیام عاشورا را به گوش انسانیت برساند و آنرا از نسلی به نسل دیگر انتقال دهد.

علیرضا بصیری در ادامه با اشاره به ناملایمات و سختی‌هایی که محبان اهل بیت و پیروان ولایت از دیرباز تاریخ تا به امروز تحمل کرده‌اند، فرهنگ عاشورایی را رمز ماندگاری و مقاومت شیعیان عنوان کرد و افزود: کسانی که توفیق این را یافته‌اند تا با زبان و قلم خود در خدمت اهل بیت پیامبر (ص) و آموزه‌های عمیق معنوی، دینی و مذهبی باشند در بسط و ترویج فرهنگ علوی و عاشورایی سهم به سزایی دارند.

وی با اشاره به اهمیت نقش شعر آیینی در ادب و فرهنگ مردم ایران، ادبیات دینی و آیینی را همچون رود بزرگی دانست که در طول تاریخ این مرز و بوم از قله‌های رفیع معنویت و فرهنگ دینی سرچشمه گرفته و دشت باورهای مردم را سیراب و درخت وجدان های بیدار و دل های پاک محبان آل علی (ع) را بارور ساخته است.

در ادامه این مراسم، تعدادی از شعرا با زبان شعر، واقعه جانسوز کربلا و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را در تابلوی احساس به تصویر کشیدند و در پایان نیز از این هنرمندان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.