۲۱:۲۸ - پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳

حجت الاسلام محمدی در یادواره شهدای دانش آموز شاهین شهر:

جوانان در دفاع از اهداف اسلام و انقلاب نقش بسیار مهمی داشته اند

حجت الاسلام محمدی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: امروز دشمنان ما در صدد هستند در قالب تهاجم فرهنگی بوسیله ابزارها و سرگرمی هایی مغز و تفکر جوان مسلمان و شیعه را منحرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناحجت الاسلام محمدی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در مراسم یادواره 54 شهید دانش آموز شاهین شهر گفت: در بررسی تاریخ اسلام و انقلاب جوانان و نوجوانان نقش بسیار تاثیر گذاری در پیشبرد و دفاع از اهداف اسلام و انقلاب داشته اند.

وی با اشاره به حماسه آفرینی های نوجوانان در روز عاشورا که در رأس آنها حضرت قاسم بن الحسن و برادر کوچکترش عبدالله است که چگونه با حضور در میدان جنگ از امام زمان خود دفاع کردند و به مقام عظیم و رفیع شهادت دست یافتند گفت: نمونه آن ایثار و فداکاری که الگو و اسوه همه جوانان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس بود، شهدایی چون شهید فهمیده و شهید عزیز اللهی هستند.

حجت الاسلام محمدی تسریح کرد: نوجوانانی که در سرآغاز زندگی خودشان از هرآن چه که می توانستند داشته باشند، و از همه آمال و آرزوهای خود گذشتند تا امروز ما در تحقق اهداف آنها انجام وظیفه کنیم. جوانانی که جان خودشان را برای امنیت و رفاه و آرامش امروز جامعه فدا کردند باید مراقب باشیم، کاری انجام ندهیم که فردای قیامت سرافکنده شهدا باشیم.

وی در ادامه افزود: می دانیم بر اساس آیه شریفه قرآن شهدا زنده هستند و ما به شهدا سلام می کنیم و روح مطهرشان نیز حاضر و ناظر جلسات ما می باشد.

محمدی با بیان اینکه شهدا در آخرین لحظات زندگی و یا در شب عملیات وصیتنامه های خود را نوشته اند. افزود: باید با مراجعه به این وصیتنامه ها بدانیم شهدا از ما چه انتظاراتی دارند.

وی ویژگی های شهدای دوران دفاع مقدس را برگزفته از ویژگی های شهدای کربلا دانست و افزود: جدیت و تلاش بخصوص در تحصیل و جهاد علمی اولین انتظار شهدا می باشد. باید روحیه جهاد علمی را در وجود خود نهادینه کنیم.

امروز دشمنان ما در صدد هستند در قالب تهاجم فرهنگی بوسیله ابزارها و سرگرمی هایی مغز و تفکر جوانان مسلمان و شیعه را منحرف کنند.

حجت الاسلام محمدی رعایت ارزشها و اخلاق والای انسانی را دومین انتظار شهدا از ما دانست و افزود: جوان با اخلاق و شیعه در مقابله با تهدیدات، تهاجمات و مفاسد اخلاقی دشمنان با انس با قرآن و عشق و علاقه به نماز بیمه می شود.

وی خاطر نشان کرد: داشتن بینش، بصیرت و آگاهی هوشمندانه با وظیفه شناسی و حضور و تشخیص بموقع برای مقابله بادشمنان را نیز سومین انتظار و خواسته شهدا از ما می باشد.

در ادامه پس از مداحی ذاکر اهل بیت در شهادت حضرت اباعبدالله الحسن علیه السلام از پدران و مادران دانش آموز شهید شاهین شهر تجلیل و قدردانی شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.