۱۶:۲۱ - سه شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳

خشکسالی های چند سال اخیر؛

آفت به جان درختان روستای کلهرود انداخت

کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از باغات روستای کلهرود به بر اثر خشکسالی آلوده به آفت شده اند بازدید و توصیه های فنی و راهکارهای عملی لازم را به باغداران ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ بر اثر خشکسالی های پی در پی چند سال اخیر درختان باغات گردو و بادام روستای کلهرود بخش مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه به بیماری و آفت زنبور مغزخوار بادام، کرم خراط تنه درختان، کرم های چوب خوار، بیماری های قارچی گردو ، سیاه شدن گردو مبتلا شده اند.

بنا به درخواست باغداران منطقه، کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از این باغات آفت زده بازدید کردند.

با حضور معاون فنی و اجرایی مدیریت جهادکشاورزی، کارشناس ترویج و کارشناس باغبانی و جمعی از باغداران جلسه بررسی مسائل و مشکلات مورد نظر باغداران در مسجد جامع روستا برگزار شد.

در این جلسه کارشناسان توصیه های فنی و راهکارهای عملی لازم را برای بهبود و اصلاح درختان باغات و رفع نسبی مسائل و مشکلات مربوطه ارائه کردند. پس از آن کارشناسان و باغداران از باغات آلوده و آسیب دیده منطقه بازدید کردند.

کارشناسان در بررسی انجام داده از باغات روستای کلهرود اظهار کردند: درختان گردو و بادام به آفات و بیماری هایی نظیر  زنبور مغزخوار بادام، کرم خراط تنه درختان و کرم های چوب خوار، بیماری های قارچی گردو ، سیاه شدن گردو آلوده شده اند.  که موجب کاهش چشمگیر محصولات و آسیب رسیدن به درختان باغات شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.