۰۹:۱۰ - سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳

نیویورک‌ تایمز از قول منابعی مدعی شد:

ایران به طور موقت موافقت کرده بخش اعظمی از ذخایر اورانیوم خود را به خاک روسیه منتقل کند

نیویورک‌ تایمز از قول منابعی مدعی شد: ایران به طور موقت موافقت کرده در صورت دست‌یابی به توافق هسته‌ای، بخش اعظمی از ذخایر اورانیوم خود را به خاک روسیه منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نابه نقل از باشگاه خبرنگاران: روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از منابعی که آنها را دیپلماتیک خوانده، مدعی شده است که ایران پذیرفته در صورت دستیابی به توافقی جامع هسته ای با 1+5، بخش زیادی از ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را به روسیه منتقل کند.

نیویورک‌ تایمز مدعی شد توافقاتی صورت گرفته که براساس آن، روسیه اورانیوم ایران را تحویل، و به میله‌های سوختی مخصوص برای استفاده در نیروگاه بوشهر، تبدیل خواهد کرد. لذا این اقدام می‌تواند بخش اعظمی از نگرانی‌های غرب درباره ذخایر اورانیوم ایران را کاهش دهد.
یک منبع آمریکایی به نیویورک‌تایمز می‌گوید: در صورتی که معامله بین ایران و روسیه عملی شود می‌توان آن را زیربنای موضوعاتی بزرگتر دانست.
با این حال، این روزنامه آمریکایی، مدعی است با این وجود هم نمی توان تمامی راه های تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته ای را قطع کرد.
در حالی که زمان زیادی به مهلت تعیین شده برای دست‌یابی به راهکاری جامع برای حل و فصل مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای در 24 نوامبر (سوم آذرماه) باقی نمانده شواهد و مستندات حاکی از هستند که شکاف‌های دو طرف در موضوعات مهمی مانند تعداد سانتریفیوژهای ایران، سرعت کاهش تحریم‌ها و نظارت‌‌های بین‌المللی بر برنامه هسته‌ای ایران پابرجا هستند.
آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای هم‌پیمان آنها ایران را به پیگیری اهداف نظامی در لفافه برنامه هسته‌ای متهم می‌کنند اما جمهوری اسلامی ایران همواره قاطعانه این ادعاها را رد کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.