۰۹:۴۰ - جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳

هویج تنها چشمهایتان را قوی نمی کند

هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد و برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه، لوله گوارشی و همچنین در رشد سلول ها و تولید مثل حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناهویج سبزی شیرین و خوش طعمی است که علاوه به رنگ اشتها آورش خواص بسیاری نیز دارد.

هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد که درواقع همان رنگ نارنجی هویج است و هرچه بتا کاروتن زیاد تر باشد، هویج نارنجی تر می شود.
بتا کاروتن پیش ساز ویتامین A است و در بدن تبدیل به ویتامین A می شود که برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه، لوله گوارشی و همچنین در رشد سلول ها حائز اهمیت است.
در هویج یك نوع انسولین گیاهی نیز وجود دارد كه اثر كم كننده قند خون را دارا می باشد. و بیماران دیابتی می توانند به مقدار كم از این گیاه استفاده كنند.
اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بخشی از خواص این سبزی را بیان کنیم باید بگوییم که خوردن هویج دست کم تصفیه خون، تسکین ناراحتی معده، کاهش میزان کلسترول خون، رفع دوربینی و آب مروارید در مردان، پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی، کنترل انسولین، تسکین ناراحتی روده ای و پیشگیری از یبوست را به دنبال دارد.
با این حال با تمام خواص زیادی كه هویج دارد مصرف بیش از حد آن با مضراتی همراه است. مصرف زیاد هویج میتواند رنگ پوست و چشم را زرد کند. همچنین مصرف مقادیر زیاد ویتامین A باعث مسمومیت کبدی می‏شود. و در مادران باردار نیز مصرف بیش از حد هویج میتواند باعث بروز ناهنجاری هایی در جنین شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.