۱۵:۲۳ - پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳

هشتمین جشنواره دانش آموزی پرواز در شاهین شهر برگزار شد

هشتمین جشنواره دانش آموزی پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در باند پرواز شرکت هواپیماسازی ایران ( هسا ) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناهشتمین جشنواره پرواز هواپیماهای بدون سرنشین با حضور مسئولان شرکت هواپیماسازی ایران(هسا)، مسئولان شهرستان، اداره کل و دفتر آموزش نظری وزارت آموزش و پرورش، روسای ادارات مناطق و نواحی و مدیران پژوهش سراهای استان و 93 نفر از پژوهشگران جوان و خلاق در قالب 62 تیم از نواحی مختلف آموزش و پرورش استان در باند پرواز شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) شاهین شهر برگزار شد.

این جشنواره به منظور ایجاد و توسعه زمینه های بروز خلاقیت و نو آوری در دانش آموزان و زمینه سازی ورود نسل جوان به عرصه های رقابت علمی و پژوهشی با هدف رشد و شکوفایی استعدادها و پشتیبانی مادی و معنوی از دانش آموزان پژوهشگر و نوآور و همچنین آشنایی دانش آموزان با علوم جدید به ویژه صنعت هوایی کشور برگزار شده بود.

این جشنواره در هفت محور شامل عمود پرواز، هواپیمای میکروجت، هوایپمای بدون سرنشین دارای خلبان دانش آموز، گلایدرهای دست پرتاب، طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، تحقیق و پژوهش و سطح پیشرفته برگزار شده بود که تیم های شرکت کننده با به پرواز درآوردن هواپیماهای مدل ساخت خودشان به رقابت پرداختند.

شایان ذکر است، ایده این جشنواره در سال 86 از سوی پژوهش سرای فرهیختگان شاهین شهر ایده ارائه شده بود، که در هشتمین دوره این جشنواره نیز  19 تیم از شاهین شهر شرکت کردند.

دبیر برگزاری جشنواره، تقویت روحیه همکاری و مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی، توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهشگری و آشنایی با صنعت هوایی کشور را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

رییس گروه تکنولوژی آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: این جشنواره با نظارت و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش و هماهنگی و همکاری شرکت هواپیماسازی ایران ( هسا ) و پژوهش سرای شاهین شهر برگزار شد.

 

parvaz 1 parvaz 2 parvaz 3 parvaz 4 parvaz 5 parvaz 6 parvaz 7 parvaz 8

One Response to “هشتمین جشنواره دانش آموزی پرواز در شاهین شهر برگزار شد”

  1. هرسال مسابقات اب میره امسال (1394)خیلی تعداد شرکت کنندگان پایین بود

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.