۰۸:۰۸ - پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و با بدرقه مسوولان؛

اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی شاهین شهر اعزام شد

نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزان پسر مقطع متوسطه از شاهین شهر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نابا بدرقه بخشدار بخش مرکزی، فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه، مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش، مدیران مدارس و خانواده ها، جمعی از دانش آموزان مدارس ادب و غدیر شاهین شهر به استعداد 40 نفر در قالب کاروان راهیان نور با یک دستگاه اتوبوس به مناطق عملیانی جنوب اعزام شدند. این کاروان طی سه روز از مناطق جنگی جنوب بازدید خواهند کرد

بخشدار مرکزی شهرستان با یادآوری بدرقه رزمندگان در روزهای دفاع مقدس گفت: تفاوت بدرقه امروز با ایام دفاع مقدس در برقراری امنیت و آرامش امروز جامعه است که شهدا با جانفشانی به کشور ما هدیه کردند.

محمدرضا اعتمادی زائران کربلای ایران را رزمندگان جبهه فرهنگی جامعه دانست و افزود: دانش آموزان دیروز در خط دفاع مقدس می جنگیدند و از کشور دفاع می کردند و امروز شما در خط جبهه فرهنگی با تحصیل علم و دانش قرار دارید که باید از جبهه فرهنگی کشور دفاع کنید.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه در مراسم مراسم بدرقه زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس با بیان اینکه: هرگز گمان نکنید که شما به میل خود عازم مناطق عملیاتی شده اید بلکه شما دعوت شده شهدا هستید. افزود: تقارن اعزام شما با دهه محرم نیز هدیه ای از جانب شهدا است و قدر این موهبت را با تفکر و تدبر بدانید.

سرهنگ محمدرضاقربانی در ادامه به شهدای کربلا که در کنار امام زمان خود به شهادت رسیدند اشاره کرد و گفت: شهدای کربلای ایران بزرگ مردانی بودند که نه تنها امام زمان خود را درک نکردند بلکه با آرزوی دیدار نائب امام زمان خود و در دفاع از عزت و سربلندی کشور خاک شلمچه و طلائیه را با خون خود رنگین کردند.خود به شهادت رسیدند.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در مراسم گفت: شهدا از عزیزتزین موهبت خداوندی که همان جان آدمی می باشد بدون هیچ چشم داشتی در راه دفاع از کیان و سرزمین و دین ناموس کشور خود گذشتند و امنیت و آرامش را به ما هدیه کردند.

کریم کمال در ادامه افزود: امروز اگر همه آنهایی که از دست ما عصبانی هستند جرات نگاه چپ به کشور ما را ندارند بدلیل شجاعت و رشادت جوانان برومندی است که هستی خود را فدای حیات جاودانه کردند.

وی در پایان بابیان اینکه سفر به سرزمین نور یک توفیق الهی است، به دانش آموزان توصیه کرد که از لحظه لحظه این سفر را با خلوت کردن با خدا و شهدا در کسب معرفت الهی تلاش کنید و قدر این نعمت الهی را بدانید.

شایان ذکر است که؛ بیش از یکصدو بیست نفر از دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور طی دو مرحله در دهه دوم ماه محرم از این شهرستان به مناطق جنوب کشور اعزام می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.